شناسهٔ خبر: 67664358 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۱۱ هزار مودی کردستانی از تبصره ماده ۱۰۰ استفاده کرده‌اند

سنندج- ایرنا- مدیرکل امور مالیاتی کردستان گفت: ۱۱ هزار مودی کردستانی در سال جاری از تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات های مستقیم استفاده کرده‌اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، مصطفی فعله‌گری روز یکشنبه در دیدار با استاندار کردستان و ارائه گزارش عملکرد به مناسبت هفته فرهنگ مالیاتی، اظهار کرد: اگر چه تعداد مودیان مالیاتی ۲ برابر شده است اما در کنار این موضوع قابلیت تبصره ماده ۱۰۰ را داریم که استفاده از آن امکان شناسایی و معافیت مودیان خرد را به ما می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه هدف سازمان شناسایی مودیان خرد و معاف ساختن آنها است اذعان کرد: اساس تبصره ماده ۱۰۰ بر خوداظهاری است و سال گذشته ۷۵ درصد مودیان از تبصره ماده ۱۰۰ استفاده کردند که ۶۴ درصد آنها از پرداخت مالیات معاف شدند

مدیرکل امور مالیاتی کردستان با بیان اینکه امسال تاکنون حدود ۱۲ هزار مودی بدون هیچ شکایتی از تبصره مذکور استفاده کرده‌اند، بیان کرد: به این مودیان اطلاع رسانی می‌شود که مالیات آنها چقدر است و بابت مالیات صفر نیازی به مراجعه به ادارات یا کافی‌نتها یا دفاتر پیشخوان دولت ندارند.

فعله‌گری با بیان اینکه افزایش وصولی با تمرکز بر فرار مالیاتی و پرونده‌های درشت و نه کسبه و بازاریان ممکن می‌شود، بیان کرد: پرداخت عوارض ارزش افزوده به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها و یک درصد مالیات پرداختی به وزارت بهداشت در استان به طور منظم انجام شده است.

امور مالیاتی کردستان اداره‌ای کم حاشیه است

استاندار کردستان هم در این دیدار اظهار کرد: اداره امور مالیاتی کردستان با توجه وظایف ذاتی خود در وصول مالیات که ممکن است پرچالش باشد اداره‌ای کم هزینه و کم حاشیه است.

اسماعیل زارعی کوشا ضمن تبریک هفته فرهنگ مالیاتی و قدردانی صمیمانه از همکاران اداره کل امور مالیاتی بابت زحمات امر وصول مالیات، ادامه داد: با توجه به اینکه استان ما استانی مبتنی بر خدمات و نه تولید است، با رایزنی‌های صورت گرفته، امسال کمترین رشد تعهدات مالیاتی را در کشور داریم.

وی با بیان اینکه استان مولد نیستیم و هزینه نهایی فروش و خدمات بیشتر می‌شود، اعلام کرد: با اقداماتی که استان صورت گرفت در چهار فصل متوالی بیشترین آمار کاهش بیکاری را در سطح کشور داشتیم.

نظر شما