شناسهٔ خبر: 67664772 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

تمام مودیان مالیاتی کردستان دارای پرونده هستند

مدیرکل امور مالیاتی کردستان گفت: تمام مودیان مالیاتی استان کررستان شناسایی شده‌اند و دارای پرونده هستند. مدیرکل امور مالیاتی کردستان گفت: تمام مودیان مالیاتی استان کررستان شناسایی شده‌اند و دارای پرونده هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا از کردستان؛ مصطفی فعله‌گری امروز _یکشنبه بیست‌وچهارم تیر_ در دیدار با استاندار کردستان به مناسبت هفته فرهنگ مالیاتی اظهار کرد: بر اساس هوشمندسازی که صورت گرفته، سیستم اخذ مالیات مبتنی بر داده و سیستمی است و تمامی مودیان استان شناسایی شده و دارای پرونده هستند.

وی افزود: اگر چه تعداد مودیان مالیاتی دو برابر شده است اما در کنار این موضوع قابلیت تبصره ماده صد را داریم که استفاده از آن امکان شناسایی و معافیت مودیان خرد را به ما می‌دهد.

مدیرکل امور مالیاتی کردستان با اشاره به اینکه هدف سازمان شناسایی مودیان خرد و معاف ساختن آنها است، خاطرنشان کرد: اساس تبصره ماده صد بر خود اظهاری است و سال گذشته ۷۵ درصد مودیان از تبصره ماده صد استفاده کردند که ۶۴ درصد آنها از پرداخت مالیات معاف شدند.

فعله‌گری ادامه داد: امسال تاکنون حدود ۱۲ هزار مودی بدون هیچ شکایتی از تبصره استفاده کرده‌اند و به آنها اطلاع رسانی می‌شود که هم مالیات آنها چقدر است و هم بابت مالیات صفر نیازی به مراجعه به ادارات یا کافی‌نت‌ها یا دفاتر پیشخوان دولت ندارند.

وی آماری از پرداخت عوارض ارزش افزوده به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها و یک درصد مالیات پرداختی به وزارت بهداشت را به استاندار ارائه کرد.

امسال کمترین رشد تعهدات مالیاتی را در کشور خواهیم داشت

اسماعیل زارعی‌کوشا، استاندار کردستان نیز در این دیدار اظهار کرد: با توجه به اینکه استان ما استانی مبتنی بر خدمات و نه تولید است، با رایزنی‌های صورت گرفته، امسال می‌توان کمترین رشد تعهدات مالیاتی را در کشور داشته باشیم.

وی افزود: اداره امور مالیاتی کردستان با توجه وظایف ذاتی خود در وصول مالیات که ممکن است پرچالش باشد، اداره‌ای کم هزینه و کم حاشیه است.

استاندار کردستان همچنین با تاکید بر اینکه استان مولد نیستیم و هزینه نهایی فروش و خدمات بیشتر می‌شود، اضافه کرد: با اقداماتی که استان صورت گرفت در چهار فصل متوالی بیشترین آمار کاهش بیکاری را در سطح کشور داشتیم.

نظر شما