شناسهٔ خبر: 67669212 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

رئیس دانشگاه بین‌المللی امام‌خمینی(ره) خبرداد؛

برگزاری دومین المپیاد ورزشی باحضور ۱۱۰۰دانشجوی خارجی در قزوین

رئیس دانشگاه بین‌المللی امام‌خمینی(ره) گفت:‌ دومین دوره المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان بین‌المللی کشور با حضور هزارو۱۱۱ دانشجوی غیرایرانی از ۵۰کشور جهان در دانشگاه بین‌المللی امام‌خمینی(ره) برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ سیدعلی قاسم‌زاده، رئیس دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) در نشست خبری با رسانه های استان قزوین در خصوص برگزاری دومین المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان خارجی دانشگاه های کشور گفت:‌ دومین دوره المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان بین‌المللی در کشور از ۲۸ تیرماه تا ۵ مردادماه به میزبانی دانشگاه بین‌المللی امام‌خمینی (ره) برگزار می‌شود که با توجه به اهمیت حضور همه ورزشکاران دانشجو افتتاحیه این رویداد بزرگ ورزش دانشجویی یکم مردادماه برگزار می شود.

وی افزود: مسابقات ورزشی نمادی از اتحاد و وحدت کشورها و وسیله‌ای برای انتقال فرهنگ و واسطه‌ای برای گفت‌وگوی بین فرهنگ‌هاست و مانند تابستان سال گذشته که میزبان نخستین جشنواره فرهنگ ملل بودیم، یکی از بزرگ‌ترین رویدادهای ورزش دانشجویی کشور را هم میزبانی می‌کنیم.

قاسم‌زاده ادامه داد: در این رویداد دانشجویان هزارو۱۱۱ نفر دانشجوی خارجی و غیرایرانی از بیش از ۵۰ کشور و ملیت جهان به نمایندگی از ۴۸ دانشگاه کشور حضور دارند و این دانشجویان با شعار «ورزش زبان مشترک» در ۱۰ رشته ورزشی فوتسال، والیبال، بسکتبال، بدمینتون، تنیس روی میز، شطرنج، دومیدانی، شنا، دارت و آمادگی جسمانی با هم رقابت خواهند کرد.

نماینده عالی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در استان قزوین از تشکیل ۱۰کمیته و کارگروه برای جذب همه ظرفیت‌های استانی در راستای برگزاری هر چه بهتر این المپیاد ورزشی و فرهنگی خبر داد و گفت: در همین راستا از ظرفیت سایر دستگاه‌ها به ویژه شورای شهر و شهرداری قزوین و همچنین سایر دانشگاه‌های استان برای برگزاری هر چه بهتر و کیفی‌تر این رویداد بهره خواهیم برد.

قاسم‌زاده اضافه کرد: یکی از فواید مهم برگزاری این رویداد رؤیت‌پذیری امکانات، توانمندی‌ها و ظرفیت‌های دانشگاه بین‌المللی امام‌خمینی (ره) برای دانشجویان بین‌المللی است که در قالب این المپیاد در قزوین حضور پیدا می‌کنند و می‌توانند سفیر فرهنگی خوبی برای تبلیغ و معرفی این امکانات، توانمندی‌ها و ظرفیت‌ها در راستای جذب بیشتر دانشجویان خارجی به دانشگاه بین‌المللی امام‌خمینی (ره) باشند.

سرپرست دومین المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان بین‌المللی کشور با اشاره به همکاری شورای شهر و شهرداری قزوین در برگزاری این المپیاد یادآور شد: سرانه ورزشی روباز دانشگاه بین‌المللی امام‌خمینی (ره) ۱.۵ متر مربع و سرانه ورزش‌های سالنی ۰.۹۵ متر مربع است که نسبت به میانگین ملی بالاتر و از میانگین استانی هم خیلی‌بیشتر است.

در ادامه همتی، معاون دانشجویی دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) در این نشست اظهارکرد: معرفی ظرفیت های دانشگاه، افزایش پذیرش دانشجوی خارجی، تقویت سلامت روحی و جسمی دانشجویان، ارتباط بیشتر با ملل جهان از مهمترین اهداف برگزاری المپیاد ورزشی دانشجویان خارجی در قزوین است.

همتی بیان کرد: دانشگاه بین الملل امام خمینی (ره) آبروی نظام است و یکی از راهکارها برای معرفی این دانشگاه میزبانی از المپیادهای بین المللی است که محقق شده است.

معاون دانشجویی دانشگاه یادآورشد: هدف از برگزاری این المپیاد «نهضت بهزیستی» و رسیدن به سلامت و زندگی بهتر دانشجویان خارجی، «نهضت تربیتی» و تحقق «نهضت اصلاحی» است تا از سبک زندگی ماشینی به سمت یک زندگی سالم و ورزشی حرکت کنیم.

این مدیر فرهنگی اظهارکرد: هدف بزرگ تر ما صدور انقلاب است و تلاش می کنیم با کشورهای جهان ارتباط داشته باشیم که یکی از این راهکارها پذیرش دانشجوی خارجی بعنوان سفیران فرهنگی است و برگزاری این مسابقات به این هدف نیز کمک می کند.

معاون فرهنگی دانشگاه یادآورشد: در کنار مسابقات ورزشی همچنین فوق برنامه های سیاحتی و تفریحی، بازدید از اماکن تاریخی و باستانی، جنگ فرهنگی، جشنواره غذا و لباس‌ با حفظ شعائر دینی نیز در این المپیاد پیش بینی شده است.

۴۶

نظر شما