شناسهٔ خبر: 67671915 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

رئیس دیوان‌ عالی کشور:

مواجهه با افزایش پرونده های طلاق از آسیب های دیوان عالی کشور است

رئیس دیوان‌ عالی کشور: رئیس دیوان عالی کشور با بیان اینکه مواجهه با افزایش پرونده های طلاق از آسیب های دیوان عالی کشور است، گفت: قضات در رسیدگی به پرونده ها به ویژه در حوزه خانواده دقت بیشتری داشته باشند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام محمد جعفر منتظری روز یکشنبه در جلسه شورای قضایی زنجان با تقدیر از تلاش‌های مجموعه دستگاه دادگستری زنجان، افزود: ما در دستگاه قضایی با برخی دغدغه ها مواجه هستیم که مقام معظم رهبری در دیدار با مسوولان عالی قضایی در هفته قوه قضاییه نیز به آن اشاره داشتند.

حجت الاسلام منتظری با بیان اینکه مواجهه با افزایش پرونده های طلاق از آسیب های دیوان عالی کشور است، گفت: قضات در رسیدگی به پرونده ها به ویژه در حوزه خانواده دقت بیشتری داشته باشند.

رئیس دیوان‌عالی کشور تصریح کرد: البته تراکم این پرونده ها دلیلی بر عدم دقت در رسیدگی ها نیست و انتظار ما از قضات خانواده تلاش بیشتر برای رسیدگی به این نوع پرونده ها است.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل(ره)، شهدای انقلاب اسلامی و شهید رییسی، گفت: شهید خدمت از خانواده دستگاه قضا و تربیت یافته قوه قضاییه است و ولایت مداری، پشتکار و ارتباط با مردم از ویژگی های این شهید بزرگوار بود.

رئیس دیوان عالی کشور از دیگر اقدامات شهید رییسی را تلاش برای احیای واحد های تولیدی در دوران ریاست قوه قضاییه و در دوره ریاست جمهوری دانست و یادآور شد: شهید رییسی یک سرمایه بزرگ و نیروی پرکار و جهادی بود که امروز در میان ما نیست.

وی با اشاره به دیدار با رئیس جمهور منتخب گفت: در این دیدار بنده تاکید کردم، بنای دستگاه قضایی حمایت از دولت جدید است و این کار را وظیفه خود می دانیم و مسوولان قضایی در استان‌ها نیز در ادامه با دولت جدید همکاری و تعامل داشته باشند.

حجت الاسلام منتظری با بیان اینکه مبارزه با فساد باید از اولویت های دولت جدید باشد، گفت: اجرای این امر با کمک دستگاه قضایی محقق خواهد شد و امروز وحدت بین قوای سه گانه برای رفع مشکلات یک امر ضروری است.

رئیس کل دادگستری استان زنجان حجت‌الاسلام فرجی برحق نیز در ادامه این جلسه افزود: به همت همکاران دستگاه قضایی استان شاهد اقدامات خوبی در راستای اجرای عدالت و خدمت به مردم استان هستیم.

وی از اهتمام جدی استان در اجرای سیاست های قوه قضاییه خبر داد و اظهار کرد: احداث کمپ ماده ۱۶ برای نگهداری، درمان و حرفه آموزی معتادین در حال اتمام است و امیدواریم با افتتاح این کمپ اقدامات خوبی در کاهش آسیب های اجتماعی انجام دهیم.

این مسوول قضایی استان، راه اندازه مرکز شوق زندگی برای خانواده های آسیب پذیر در زنجان را از دیگر اقدامات خوب استان عنوان کرد و گفت: در این راستا از تلاش و پیگیری دادستان مرکز استان و استاندار زنجان برای حمایت از این مرکز تقدیر می‌کنم.

انتهای پیام/

نظر شما