شناسهٔ خبر: 67672631 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

رئیس دیوان عالی کشور: برگزاری دوره‌های آموزشی برای قضات جوان در دادسرا‌ها یک امر ضروری است

رئیس دیوان عالی کشور در جلسه شورای قضایی زنجان بر ضرورت برگزاری دوره‌های آموزشی برای قضات جوان در دادسرا‌ها برای رسیدگی متقن به پرونده‌ها تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

جوان آنلاین: حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجعفر منتظری رئیس دیوان عالی کشور در جلسه شورای قضایی زنجان با تسلیت ایام سوگواری ابا عبدلله الحسین (ع) و تاسوعای حسینی گفت:از اینکه توفیق حضور در پایتخت شور و شعور حسینی در یوم العباس پیدا کرده‌ام خداوند را شکرگزارم.

به گزارش میزان، وی با تقدیر از زحمات و تلاش‌های حجت الاسلام علی فرجی برحق، رئیس کل دادگستری زنجان و همکاران دستگاه قضایی افزود: ما در دستگاه قضایی با برخی دغدغه‌ها مواجه هستیم که مقام معظم رهبری در دیدار با مسئولان عالی قضایی درهفته قوه قضاییه نیز به آن اشاره داشتند عدم اتقان در برخی آرا بود که این فرمایش رهبری بایستی مورد اهتمام همه در دستگاه عدلیه باشد.

رئیس دیوان عالی کشور با اشاره به اینکه دادسرا‌ها به لحاظ ساختار اداری برخوردار از قضات کم سن و کم تجربه هستند تاکید کرد: برگزاری دوره‌های آموزشی برای قضات جوان در دادسرا‌ها برای رسیدگی متقن به پرونده‌ها امری ضروری است.

حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری با بیان اینکه یکی از آسیب‌های دیوان عالی کشور مواجهه با افزایش پرونده‌های طلاق است اظهار کرد:قضات در رسیدگی به پرونده‌ها خصوصا پرونده‌های خانواده دقت بیشتری کنند البته تراکم این چنین پرونده‌ها دلیلی بر عدم دقت در رسیدگی‌ها نیست و انتظار ما از قضات خانواده تلاش و همت مضاعف برای رسیدگی به این نوع پرونده‌ها است.

وی در ادامه با گرامی داشت یاد و خاطره امام راحل و شهدای انقلاب اسلامی بویژه شهید آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و همراهان‌شان گفت:شهید رئیسی از خانواده دستگاه قضا و تربیت یافته قوه قضاییه است و در ۳ سال دوره ریاست جمهوری ولایت مداری، تلاش و پشتکار و ارتباط با مردم از ویژگی‌های این شهید بزرگوار بود.

رئیس دیوان عالی کشور از دیگر اقدامات شهید رئیسی تلاش برای احیای واحد‌های تولیدی در دوران ریاست قوه قضاییه حتی در دوره ریاست جمهوری بیان کرد و گفت: شهید رئیسی یک سرمایه بزرگ و نیروی پرکار و جهادی بود که امروز در میان ما نیستند.

وی با اشاره به دیدار با رئیس جمهور منتخب گفت: در این دیداربنده تاکید کردم، بنای دستگاه قضایی حمایت از دولت جدید است و این کار را وظیفه خود می‌دانیم و مسئولان قضایی در استان‌ها نیز در ادامه با دولت جدید همکاری و تعامل داشته باشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری با بیان اینکه مبارزه با فساد بایستی از ا‌لویت‌های دولت جدید باشد گفت: اجرای این امر با کمک دستگاه قضایی محقق خواهد شد و امروز وحدت بین قوای سه گانه برای رفع مشکلات یک امر ضروری است.

در ابتدای این جلسه حجت‌الاسلام والمسلمین علی فرجی برحق، رئیس کل دادگستری استان زنجان با عرض خیر مقدم به رئیس دیوان عالی کشور و تسلیت تاسوعا و عاشورای حسینی گفت: دسته عزاداری حسینیه اعظم زنجان که همه ساله در یوم العباس با خیل عظیم عاشقان و ارادت‌مندان به قمر منیر بنی هاشم (ع) در زنجان برگزار می‌شود و امروز شاهد این حرکت عظیم خواهیم بود.

رئیس کل دادگستری زنجان اظهار کرد: به همت همکاران دستگاه قضایی استان شاهد اقدامات خوبی درراستای اجرای عدالت و خدمت به مردم استان هستیم.

وی از اهتمام جدی استان در اجرای سیاست‌های قوه قضاییه خبر داد و افزود: احداث کمپ ماده ۱۶ برای نگهداری، درمان و حرفه آموزی معتادین در حال اتمام است و امیدواریم با افتتاح این کمپ اقدامات خوبی در کاهش آسیب‌های اجتماعی انجام دهیم.

رئیس کل دادگستری زنجان راه‌اندازی مرکز شوق زندگی برای خانواده‌های آسیب پذیر در زنجان را از دیگر اقدامات خوب استان بیان کرد و گفت: در این راستا از تلاش و‌پیگیری دادستان مرکز استان و استاندار زنجان به جهت حمایت از این مرکز تقدیر می‌کنم.

نظر شما