شناسهٔ خبر: 67672735 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رئیس دیوان عالی کشور:

قضات در رسیدگی به پرونده‌های خانواده دقت بیشتری کنند

رئیس دیوان عالی کشور گفت: قضات در رسیدگی به پرونده‌ها خصوصا پرونده‌های خانواده دقت بیشتری کنند و انتظار ما از قضات خانواده تلاش و همت مضاعف برای رسیدگی به این نوع پرونده‌ها است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط دادگستری‌کل استان زنجان، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدجعفر منتظری امروز (یک‌شنبه ۲۴ تیرماه)، در جلسه شورای قضایی زنجان با تسلیت ایام سوگواری اباعبدلله الحسین (ع) و تاسوعای حسینی، اظهار کرد: ما در دستگاه قضایی با برخی دغدغه‌ها مواجه هستیم که مقام معظم رهبری در دیدار با مسئولان عالی قضایی در هفته قوه قضائیه نیز به آن اشاره داشتند، عدم اتقان در برخی آرا بود که این فرمایش رهبر معظم انقلاب، بایستی مورد اهتمام همه در دستگاه عدلیه باشد.

وی با اشاره به اینکه دادسراها به لحاظ ساختار اداری از قضات کم سن و کم تجربه برخوردار هستند، تاکید کرد: توجه به امر آموزش قضات جوان در دادسراها برای رسیدگی متقن ‌به پرونده‌ها، امری ضروری است.

حجت‌الاسلام منتظری با بیان اینکه یکی از آسیب‌های دیوان عالی کشور مواجهه با افزایش پرونده‌های طلاق است، یادآور شد: قضات در رسیدگی به پرونده‌ها خصوصا پرونده‌های خانواده دقت بیشتری کنند؛ البته تراکم این چنین پرونده‌هایی دلیلی بر عدم دقت در رسیدگی‌ها نیست و انتظار ما از قضات خانواده تلاش و همت مضاعف برای رسیدگی به این نوع پرونده‌ها است.

وی در ادامه با گرامی‌داشت یاد و خاطره امام راحل و شهدای انقلاب اسلامی به‌ویژه شهید آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی و همراهان‌شان، گفت :شهید رئیسی از خانواده دستگاه قضا و تربیت یافته قوه قضاییه است و در ۳ سال دوره ریاست جمهوری ولایت‌مداری، تلاش و پشتکار و ارتباط با مردم از ویژگی‌های این شهید بزرگوار بود.

رئیس دیوان عالی کشور از دیگر اقدامات شهید رئیسی تلاش برای احیای واحدهای تولیدی در دوران ریاست قوه قضائیه حتی در دوره ریاست جمهوری بیان کرد و گفت: شهید رئیسی یک سرمایه بزرگ و نیروی پرکار و جهادی بود که امروز در میان ما نیست.

وی با اشاره به دیدار خود با رئیس جمهور منتخب، گفت: در این دیدار بنده تاکید کردم، بنای دستگاه قضائی حمایت از دولت جدید است و این کار را وظیفه خود می‌دانیم و مسئولان قضائی در استان‌ها نیز در ادامه با دولت جدید همکاری و تعامل داشته باشند.

منتظری با بیان اینکه مبارزه با فساد بایستی از اولویت‌های دولت جدید باشد، یادآور شد: اجرای این امر با کمک دستگاه قضائی محقق خواهد شد و امروز وحدت بین قوای سه گانه برای رفع مشکلات یک امر ضروری است.

در ابتدای این جلسه حجت‌الاسلام علی فرجی‌برحق، با تسلیت تاسوعا و عاشورای حسینی، گفت: دسته عزاداری حسینیه اعظم زنجان که همه ساله در یوم‌العباس با خیل عظیم عاشقان و ارادت‌مندان به قمر منیر بنی هاشم (ع) در زنجان برگزار می‌شود و امروز شاهد این حرکت عظیم بودیم.

رئیس‌کل دادگستری زنجان اظهار کرد: به همت همکاران دستگاه قضائی استان شاهد اقدامات خوبی در راستای اجرای عدالت و خدمت به مردم استان هستیم.

وی از اهتمام جدی استان در اجرای سیاست‌های قوه قضائیه خبر داد و افزود: احداث کمپ ماده ۱۶ برای نگهداری، درمان و حرفه‌آموزی معتادان در حال اتمام است و امیدواریم با افتتاح این کمپ اقدامات خوبی در کاهش آسیب‌های اجتماعی انجام دهیم.

رئیس‌کل دادگستری زنجان راه‌اندازه مرکز شوق زندگی برای خانواده‌های آسیب‌پذیر در زنجان را از دیگر اقدامات خوب استان بیان کرد و گفت: در این راستا از تلاش و ‌پیگیری دادستان مرکز استان و استاندار زنجان به جهت حمایت از این مرکز تقدیر می‌کنم.

انتهای پیام

نظر شما