شناسهٔ خبر: 67656405 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

رئیس دانشگاه بین‌المللی امام‌خمینی(ره) خبر داد

شرکت بیش از ۱۱۰۰ دانشجو در دومین المپیاد ورزشی دانشجویان بین‌الملل کشور

رئیس دانشگاه بین‌المللی امام‌خمینی(ره) گفت:‌ دومین دوره المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان بین‌المللی کشور با حضور ۱۱۱۱ نفر دانشجوی غیرایرانی از ۵۰ کشور جهان و در ۱۰ رشته در دانشگاه بین‌المللی امام‌خمینی(ره) برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، سیدعلی قاسم‌زاده عصر امروز _شنبه بیست‌وسوم آذرماه_ در نشست خبری با اصحاب رسانه استان قزوین اظهار کرد: دومین دوره المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان بین‌المللی در کشور از ۲۸ تیرماه تا ۵ مردادماه به میزبانی دانشگاه بین‌المللی امام‌خمینی (ره) برگزار می‌شود که با توجه به اهمیت حضور همه ورزشکاران دانشجو افتتاحیه این رویداد بزرگ ورزش دانشجویی یکم مردادماه برپا خواهد شد.

وی از حضور و شرکت ۱۱۱۱ دانشجوی ورزشکار در این رویداد ورزشی و دانشگاهی خبر داد و افزود: مسابقات ورزشی نمادی از اتحاد و وحدت کشورها و وسیله‌ای برای انتقال فرهنگ و واسطه‌ای برای گفت‌وگوی بین فرهنگ‌هاست و مانند تابستان سال ۱۴۰۱ که میزبان نخستین جشنواره فرهنگ ملل بودیم، یکی از بزرگ‌ترین رویدادهای ورزش دانشجویی کشور را هم میزبانی می‌کنیم.

سرپرست کل دومین دوره المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان بین‌المللی با اشاره به اینکه المپیاد یادشده نخستین المپیاد ورزشی دانشجویی و ملی است که در استان قزوین برگزار می‌شود، عنوان کرد: در ضمن این المپیاد دومین رویداد بزرگ فرهنگی است که بعد از جشنواره و همایش فرهنگ ملل به میزبانی دانشگاه بین‌المللی امام‌خمینی (ره) در این استان برپا می‌شود.

قاسم‌زاده ادامه داد: در این رویداد دانشجویان ۱۱۱۱ نفر دانشجوی خارجی و غیرایرانی از بیش از ۵۰ کشور و ملیت جهان به نمایندگی از ۴۸ دانشگاه کشور حضور دارند و این دانشجویان با شعار «ورزش زبان مشترک» در ۱۰ رشته ورزشی فوتسال، والیبال، بسکتبال، بدمینتون، تنیس روی میز، شطرنج، دومیدانی، شنا، دارت و آمادگی جسمانی با هم رقابت خواهند کرد.

وی یادآور شد: با توجه به اینکه هر ساله دو یا سه رویداد دانشجویی بزرگ در این سطح برگزار می‌شود، اینکه دانشگاه بین‌المللی امام‌خمینی (ره) میزبانی این رویداد بزرگ را پذیرفته، افتخاری بزرگ است که نمونه آن را تاکنون در این دانشگاه شاهد نبودیم و برگزاری المپیاد دوم فرهنگی ورزشی دانشجویان بین‌الملل نشان‌دهنده اعتماد وزارت علوم به دانشگاه بین‌المللی امام‌خمینی (ره) است.

نماینده عالی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در استان قزوین از تشکیل ۱۰ کمیته و کارگروه برای جذب همه ظرفیت‌های استانی در راستای برگزاری هر چه بهتر این المپیاد ورزشی و فرهنگی خبر داد و گفت: در همین راستا از ظرفیت سایر دستگاه‌ها به ویژه شورای شهر و شهرداری قزوین و همچنین سایر دانشگاه‌های استان برای برگزاری هر چه بهتر و کیفی‌تر این رویداد بهره خواهیم برد.

قاسم‌زاده اضافه کرد: یکی از فواید مهم برگزاری این رویداد رؤیت‌پذیری امکانات، توانمندی‌ها و ظرفیت‌های دانشگاه بین‌المللی امام‌خمینی (ره) برای دانشجویان بین‌المللی است که در قالب این المپیاد در قزوین حضور پیدا می‌کنند و می‌توانند سفیر فرهنگی خوبی برای تبلیغ و معرفی این امکانات، توانمندی‌ها و ظرفیت‌ها در راستای جذب بیشتر دانشجویان خارجی به دانشگاه بین‌المللی امام‌خمینی (ره) باشند.

وی ادامه داد: در واقع تبلیغ و معرفی گسترده‌تر ظرفیت‌های دانشگاه بین‌المللی امام‌خمینی (ره) که باید از طریق سفارت‌خانه‌ها و رایزنان فرهنگی در سرتاسر جهان انجام دهیم، با برگزاری چنین رویداد فرهنگی بزرگی میسر می‌شود و با زبان ورزش می‌توانیم در کنار معرفی توانمندی‌های دانشگاه فرهنگ اسلامی و ایرانی را هم بهتر منتقل کنیم.

سرپرست دومین المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان بین‌المللی کشور با اشاره به همکاری شورای شهر و شهرداری قزوین در برگزاری این المپیاد یادآور شد: سرانه ورزشی روباز دانشگاه بین‌المللی امام‌خمینی (ره) ۱.۵ متر مربع و سرانه ورزش‌های سالنی ۰.۹۵ متر مربع است که نسبت به میانگین ملی بالاتر و از میانگین استانی هم خیلی‌بیشتر است.

نظر شما