شناسهٔ خبر: 67304440 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

درد پشت حدقه چشم، فاکتور هشدار دهنده تب دنگی

تب و بدن درد به ویژه درد پشت حدقه چشم و بثورات جلدی، مهترین علائم هشدار دهنده ابتلا به بیماری تب دنگی است.

صاحب‌خبر -
درد پشت حدقه چشم، فاکتور هشدار دهنده تب دنگی
 
به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، رییس گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تب دنگی، یک بیماری ویروسی خونریزی دهنده است که در شمال و جنوب کشور مواردی از وجود پشه آئدس دیده می‌شود.
 
دکتر زهرا نهبندانی افزود: از سال ۹۸ مراقبت‌هایی برای جلوگیری از ورود پشه آئدس در کشور انجام شده بود، اما امسال به دلیل بارندگی بیشتر، کشور‌های حوزه خلیج فارس به این بیماری آلوده شدند و اکنون مراقبت‌های مرزی برای وارد نشدن بیماران به کشور انجام می‌شود. 
 
وی با بیان اینکه چهار ویروس وجود دارند که باعث تب دانگ می‌شوند و همه آنها توسط گونه‌ای از پشه‌ها معروف به آئدس منتشر می‌شوند، تصریح کرد: ویروس از پشه آلوده به انسان منتقل می‌شود؛ به طوریکه یک پشه فردی را که به ویروس دنگی آلوده است، نیش می‌زند و هنگامی که این پشه شخص دیگری را نیش می‌زند، بدین ترتیب ویروس منتقل می‌شود. 
 
دکتر نهبندانی با بیان اینکه تب دانگ بیشتر در مناطق نیمه گرمسیری بروز می‌کند، گفت: افرادی که سابقه سفر به کشور‌های حوزه خلیج فارس و امارت و افغانستان را دارند، با بروز علائم بالینی، باید به پزشک معالج مراجعه کنند.
 
رییس گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد اعلام کرد: تست رپید برای مسافران و افراد مشکوک به بیماری انجام می‌شود و تاکنون به جز یک مورد که به کشور‌های خارجی سفر کرده بود، مورد مشکوک و محتمل دیگری برای ابتلا به تب دنگی در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد وجود ندارد.

نظر شما