شناسهٔ خبر: 67304655 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

درد پشت حدقه چشم، هشداری برای «تب دنگی» است

رییس گروه پیشگیری و مبارزه با بیماریهای واگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: تب و بدن درد بخصوص درد پشت حدقه چشم و بثورات جلدی مهترین علائم هشدار دهنده ابتلا به بیماری تب دنگی است . رییس گروه پیشگیری و مبارزه با بیماریهای واگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: تب و بدن درد بخصوص درد پشت حدقه چشم و بثورات جلدی مهترین علائم هشدار دهنده ابتلا به بیماری تب دنگی است .

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا از خراسان رضوی، دکتر زهرا نهبندانی، در گفتگو با وب دا با اشاره به اینکه تب دنگی یک بیماری ویروسی خونریزی دهنده است که در شمال و جنوب کشور مواردی از وجود پشه آئدس دیده میشود، خاطر نشان کرد: از سال 98 مراقبت های برای عدم ورود پشه آئدس در کشور انجام شده بود اما به دلیل بارندگی بیشتر در سال جاری، کشورهای حوزه خلیج فارس به این بیماری آلوده شدند و در حال حاضر مراقبت های مرزی برای عدم ورود بیماران به کشور انجام می شود. 

وی با بیان اینکه چهار ویروس وجود دارند که باعث تب دانگ می‌شوند و  همه آنها توسط گونه‌ای از پشه‌ها معروف به آئدس منتشر می‌شوند  تصریح کرد: ویروس از پشه آلوده به انسان منتقل می‌شود، یک پشه فردی را که به ویروس دنگی آلوده است، نیش می زند  و هنگامی که این پشه شخص دیگری را نیش می‌زند، بدین ترتیب ویروس منتقل می‌شود. 

وی با اشاره به اینکه تب دانگ بیشتر در مناطق نیمه گرمسیری  بروز می کند، ابراز کرد: افرادی که سابقه سفر به کشورهای حوزه خلیج فارس و امارت و افغانستان را دارند با بروز علائم بالینی باید به پزشک معالج مراجعه کنند. 

رییس گروه پیشگیری و مبارزه با بیماریهای واگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه با استفاده از تست رپید برای مسافران و افراد مشکوک به بیماری انجام می شود، گفت: تاکنون به جز یک مورد که به کشورهای خارجی سفر کرده بود ، مورد مشکوک و محتمل دیگری برای ابتلا به تب دنگی در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی وجود ندارد.

نظر شما