شناسهٔ خبر: 67303172 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

وزیر ارتباطات: اجرای ۱۰ هزار کیلومتر فیبرنوری در ۳۰۰ شهر ارمغان دولت سیزدهم است

بجنورد- ایرنا- وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: ۱۰ هزار کیلومتر فیبرنوری در ۳۰۰ شهر ارمغان دولت سیزدهم است که ۴۰ درصد خانوارهای شهری را زیر پوشش قرار داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، عیسی زارع‌پور روز شنبه در حاشیه آیین افتتاح طرح بزرگ فیبرنوری در شهرستان سملقان خراسان شمالی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: زیرساخت‌های ارتباطی در شرکت ارتباطات زیرساخت که شبکه مادر مخابراتی کشور را پشتیبانی و نگهداری می‌کند، توسعه خوبی داشته است به طوری که علاوه بر ظرفیت شبکه انتقال، ظرفیت شبکه IP کشور ۲ برابر شده است.

وی افزود: اجرای طرح فیبرنوری در حدود ۳۰۰ شهر به تمام شده است و تا پایان ۱۴۰۴ تمامی شهرها زیر پوشش این فناوری قرار می گیرند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: امروز هشت میلیون خانوار که ۴۰ درصد از جمعیت شهری را شامل می شود تحت پوشش این فناوری قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: امروز تمامی خراسان شمالی زیر پوشش فیبر نوری رفت و اینترنتی که در خراسان شمالی تقدیم شد بالای سرعت ۹۰۰ مگابیت در ثانیه است که سرعت دانلود ۲۰۰ برابر و سرعت آپلود ۸۰ برابر شده است.

زارع پور خاطرنشان کرد: اینک سرعت اینترنت از ۱۰ تا ۲۰ مگابیت در ثانیه به هزار رسیده است و این خود زیرساخت بسیار مهمی است که می تواند تحول بزرگی را در حوزه های اقتصاد، صنعت، آموزش و فرهنگ ایجاد کند.  

به گزارش ایرنا، طرح بزرگ فیبر نوری منازل و کسب و کارها (FTTX) ۲۵ شهر خراسان شمالی با اعتبار ۶ هزار میلیارد ریال امروز (شنبه) به صورت نمادین در شهرستان سملقان با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بهره برداری شد.

توسعه شبکه فیبرنوری و ایجاد زیرساخت ارتباطی مناسب و دسترسی مردم به ارتباطات پرسرعت، با کیفیت و امن از اهداف اصلی اجرای این طرح است.

ضریب نفوذ اینترنت ثابت و سیار در استان ۱۴۰.۳۳ درصد است و بیش از یک میلیون و ۲۲۹ هزار مشترک اینترنت ثابت و سیار در این خطه وجود دارد.

خراسان شمالی حدود یک میلیون نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد آن در روستاها سکونت دارند.

نظر شما