شناسهٔ خبر: 67314781 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آی‌تی‌آنالایز | لینک خبر

۵۰۰ هزار کسب و کار در سکوهای داخلی ایجاد شد

صاحب‌خبر -

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از شکل‌گیری ۵۰۰ هزار کسب و کار در سکوهای داخلی خبر داد.
عیسی زارع‌پور در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی اظهار کرد: با وجود تبلیغات منفی، با تلاش‌های انجام‌شده در دو سال گذشته شاهد ایجاد حدود نیم میلیون کسب و کار در سکوهای داخلی هستیم.

وی ادامه داد: از سال ۱۴۰۰ تا کنون شاهد افزایش ۲.۵ برابری حجم تراکنش‌های الکترونیکی هستیم که همه این‌ها به توسعه زیرساخت‌ها مرتبط است.

وی با بیان اینکه در ابتدای دولت سیزدهم شبکه ملی اطلاعات ۲۰ درصد پیشرفت داشت، اما اکنون به ۶۴ درصد رسیده است، افزود: اجرای فیبر نوری در کشور توسط وزارت ارتباطات بزرگترین پروژه تاریخ این وزارتخانه در کشور محسوب می‌شود.

زارع‌پور با بیان اینکه اثر اینترنت پرسرعت و زیرساخت‌های ارتباطی بر زندگی مردم بسیار قابل توجه است، گفت: تکنولوژی‌های گذشته اینترنت پرسرعت حداکثر به ۳۰ یا ۴۰ مگابیت بر ثانیه خلاصه می‌شد؛ اما اکنون با فیبر نوری می‌توانیم سرعت آن را چند برابر کنیم.

وزیر ارتباطات تاکید کرد: اکنون شاهدیم که سرعت دانلود بر بستر فیبر نوری به ۹۵۰ مگابیت رسیده است و آپلود نیز با سرعت ۲۰۰ برابر نسبت به قبل انجام می‌شود.

زارع پور همچنین بیان کرد: در دولت سیزدهم به اندازه سه دولت پیشین پرتاب ماهواره‌های تحقیقاتی انجام شد و تابستان نیز دو پرتاب اتفاق خواهد افتاد.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی نیز در این دیدار بر ضرورت به ثمر نشستن اینترنت ملی تاکید کرد.

حجت الاسلام والمسلمین رضا نوری بیان کرد: مسیر شهید خدمت شهید آیت‌الله رئیسی باید توسط همه مسئولان ادامه یابد.

وی توجه به مردم بویژه انجام سفرهای استانی، معطوف نبودن سرمایه‌گذاری صرفاً به کشورهای اروپایی، توجه به محور مقاومت، دغدغه‌مندی و تلاش شبانه‌روزی را از جمله ویژگی‌های شهید خدمت دانست و افزود: خواست مردم از نامزدهای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در کشور این است که مسیر آیت‌الله رئیسی را ادامه دهند. 

 

اجرای طرح فیبرنوری در حدود ۳۰۰ شهر تمام شده است
به گزارش ایلنا عیسی زارع‌پور روز شنبه در حاشیه آیین افتتاح طرح بزرگ فیبرنوری در شهرستان سملقان خراسان شمالی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: زیرساخت‌های ارتباطی در شرکت ارتباطات زیرساخت که شبکه مادر مخابراتی کشور را پشتیبانی و نگهداری می‌کند، توسعه خوبی داشته است به طوری که علاوه بر ظرفیت شبکه انتقال، ظرفیت شبکه IP کشور ۲ برابر شده است.

وی افزود: اجرای طرح فیبرنوری در حدود ۳۰۰ شهر تمام شده است و تا پایان ۱۴۰۴ تمامی شهرها زیر پوشش این فناوری قرار می گیرند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: امروز هشت میلیون خانوار که ۴۰ درصد از جمعیت شهری را شامل می شود تحت پوشش این فناوری قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: امروز تمامی خراسان شمالی زیر پوشش فیبر نوری رفت و اینترنتی که در خراسان شمالی تقدیم شد بالای سرعت ۹۰۰ مگابیت در ثانیه است که سرعت دانلود ۲۰۰ برابر و سرعت آپلود ۸۰ برابر شده است.

زارع پور خاطرنشان کرد: اینک سرعت اینترنت از ۱۰ تا ۲۰ مگابیت در ثانیه به هزار رسیده است و این خود زیرساخت بسیار مهمی است که می تواند تحول بزرگی را در حوزه های اقتصاد، صنعت، آموزش و فرهنگ ایجاد کند.

به گزارش ایلنا، طرح بزرگ فیبر نوری منازل و کسب و کارها (FTTX) ۲۵ شهر خراسان شمالی با اعتبار ۶ هزار میلیارد ریال امروز (شنبه) به صورت نمادین در شهرستان سملقان با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بهره برداری شد.

توسعه شبکه فیبرنوری و ایجاد زیرساخت ارتباطی مناسب و دسترسی مردم به ارتباطات پرسرعت، با کیفیت و امن از اهداف اصلی اجرای این طرح است.

ضریب نفوذ اینترنت ثابت و سیار در استان ۱۴۰.۳۳ درصد است و بیش از یک میلیون و ۲۲۹ هزار مشترک اینترنت ثابت و سیار در این خطه وجود دارد.

خراسان شمالی حدود یک میلیون نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد آن در روستاها سکونت دارند.

نظر شما