شناسهٔ خبر: 67304502 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

وزیر ارتباطات در خراسان شمالی:

اجرای ۱۰ هزار کیلومتر فیبرنوری در دولت سیزدهم

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: با اجرای طرح ۱۰ هزار کیلومتر فیبرنوری در ۶۰۰ شهر در دولت سیزدهم هشت میلیون خانوار شهری زیر پوشش قرار گرفت.

صاحب‌خبر -

اجرای ۱۰ هزار کیلومتر فیبرنوری در دولت سیزدهم

به گزارش خبرگزاری صداوسیما خراسان شمالی، عیسی زارع‌پور در آیین افتتاح طرح بزرگ فیبرنوری در شهرستان سملقان خراسان شمالی گفت: زیرساخت‌های ارتباطی در شرکت ارتباطات زیرساخت که شبکه مادر مخابراتی کشور را پشتیبانی و نگهداری می‌کند، توسعه خوبی داشته است به طوری که علاوه بر ظرفیت شبکه انتقال، ظرفیت شبکه IP کشور ۲ برابر شده است.
وی افزود: اجرای طرح فیبرنوری در حدود ۳۰۰ شهر به تمام شده است و تا پایان ۱۴۰۴ همه شهر‌ها زیر پوشش این فناوری قرار می‌گیرند.

همه نقاط خراسان شمالی زیر پوشش فیبر نوری
وی در ادامه بیان کرد: امروز همه نقاط خراسان شمالی زیر پوشش فیبر نوری رفت و اینترنت در خراسان شمالی بالای سرعت ۹۰۰ مگابیت در ثانیه است که سرعت دانلود ۲۰۰ برابر و سرعت آپلود ۸۰ برابر شده است.

سرعت اینترنت از ۱۰ تا ۲۰ مگابیت 
زارع پور اضافه کرد: سرعت اینترنت از ۱۰ تا ۲۰ مگابیت در ثانیه به هزار رسیده است و این خود زیرساخت بسیار مهمی است که می‌تواند تحول بزرگی را در حوزه‌های اقتصاد، صنعت، آموزش و فرهنگ ایجاد کند.
طرح بزرگ فیبر نوری منازل و کسب و کار‌ها (FTTX) ۲۵ شهر خراسان شمالی با اعتبار ۶ هزار میلیارد ریال امروز به صورت نمادین در شهرستان سملقان با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بهره برداری شد.

نظر شما