شناسهٔ خبر: 67304273 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

وزیر ارتباطات و فناوری با نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی دیدار کرد

بجنورد- ایرنا- «عیسی زارع پور» وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات امروز (پنجشنبه) در سفر به خراسان شمالی با حجت الاسلام و المسلمین رضا نوری نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه بجنورد دیدار کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد در این دیدار گفت: رییس جمهور آینده همانند شهید خدمت پیگیر رفع مشکلات مردم و تکمیل طرح های نیمه تمام باشد.

حجت الاسلام والمسلمین رضا نوری اظهار کرد: شهید جمهور خدمات زیادی برای نظام داشت و سفرهای استانی این مرد بزرگ اعتبارات مناسبی را نصیب استان ها کرد.

وی تصریح کرد: بسیاری از طرح های نیمه تمام خراسان شمالی در دولت سیزدهم تکمیل شد ولی تقدیر این بود که آیت الله رییسی شهید خدمت در راه مردم باشند.

امام جمعه بجنورد یادآور شد: امیدواریم راه شهید جمهور ادامه داشته باشد و مطالبات مردم ایران پیگیری شود.

وی ادامه داد: خواسته مردم از نامزدهای ریاست جمهوری ادامه راه شهید جمهور است و نامزدها در حوزه ارتباطات خارجی و داخلی پیگیری پروژه های بر زمین مانده باشند.

وزیر ارتباطات: اجرای طرح فیبرنوری از برکات دولت سیزدهم است

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز در این دیدار افزود: طرح بزرگ فیبر نوری در دولت سیزدهم آغاز و ادامه دارد و این پروژه مهمترین طرح به دلیل حجم سرمایه گذاری و اثری که در زندگی مردم دارد دارای اهمیت است.

عیسی زارع پوری ادامه داد: سرعت ای دی اس ال ۱۶ مگابایت بر ثانیه بود اما با فناوری جدید به ۹۵۰ رسیده است و مردم از این فناوری استفاده می کنند.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم جریان تولید محتوا در کشور شتاب گیرد باید سرعت آپلود و دانلود افزایش یابد.

وزیر ارتباطات یادآور شد: پیشرفت فیزیکی فیبر نوری در ابتدای دولت سیزدهم ۲۰ درصد بود اما الان به ۷۰ درصد رسیده است.

به گزارش ایرنا، طرح بزرگ فیبر نوری منازل و کسب و کارها (FTTX) ۲۵ شهر خراسان شمالی با اعتبار ۶ هزار میلیارد ریال امروز (شنبه) به صورت نمادین در شهرستان سملقان با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بهره برداری شد.

توسعه شبکه فیبرنوری و ایجاد زیرساخت ارتباطی مناسب و دسترسی مردم به ارتباطات پرسرعت، با کیفیت و امن از اهداف اصلی اجرای این طرح است.

ضریب نفوذ اینترنت ثابت و سیار در استان ۱۴۰.۳۳ درصد است و بیش از یک میلیون و ۲۲۹ هزار مشترک اینترنت ثابت و سیار در این خطه وجود دارد.

خراسان شمالی حدود یک میلیون نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد آن در روستاها سکونت دارند.

نظر شما