شناسهٔ خبر: 67294849 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

افزایش دمای برخی شهرهای خوزستان تا ۵۱ درجه سانتیگراد

اهواز- ایرنا- مدیر کل هواشناسی استان خوزستان با بیان اینکه بیشینه دما در برخی از شهرها تا حدود ۵۱ درجه سانتیگراد نیز خواهد رسید گفت: با بررسی آخرین نقشه های پیش یابی هواشناسی، توده هوای گرم همچنان تا روز دوشنبه در استان ماندگار است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا محمد سبزه‌زاری جمعه با بیان اینکه سه‌شنبه کاهش سه تا پنج درجه ای دما در سطح استان پیش‌بینی می‌شود اظهار کرد: پدیده شرجی نیز تا روز یکشنبه (در ساعات ابتدایی صبح و شب)، در مناطق ساحلی و دور از ساحل جنوب شرقی، جنوبی و تا حدودی مناطق مرکزی استان مورد انتظار است.

وی ادامه داد: طی روز دوشنبه با وزش بادهای شمال غربی، از شدت شرجی هوا کاسته خواهد شد، فقط بخش های ساحلی به ویژه ساحل جنوب شرقی متاثر از پدیده شرجی خواهد بود.

سبزه زاری افزود: طی روزهای دوشنبه و سه شنبه به سبب وزش بادهای متوسط تا نسبتاً شدید احتمال خیزش گردوخاک های محلی و موقتی در مناطق غربی، جنوب غربی و مرکزی دور از انتظار نیست.

مدیر کل هواشناسی استان خوزستان با بیان اینکه شمال خلیج فارس نیز تا روز یکشنبه در برخی از ساعات نیمه مواج ولی روزهای دوشنبه و سه شنبه مواج خواهد بود ادامه داد: در شبانه روز گذشته امیدیه با ۵۰.۶ و ایذه با ۲۶.۱ درجه سانتیگراد به ترتیب گرمترین و خنکترین نقاط استان گزارش شده اند. در شبانه روز گذشته اهواز به بیشینه دمای ۵۰.۵ و کمینه دمای ۲۹.۸ درجه سانتیگراد رسیده است.

به گزارش ایرنا، رکورد مصرف برق در خوزستان برای بار دوم شکسته شد و میزان مصرف برق در حوزه خدمات شرکت توزیع نیروی برق خوزستان در روز گذشته به چهار هزار و ۹۲۹ مگاوات رسید.

نظر شما