شناسهٔ خبر: 67288453 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

گرما ادامه دارد

ثبت دمای ۵۰ درجه در آبادان

دماسنج ها دمای آبادان را روی ۵۰ درجه سانتیگراد ثبت کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان؛ گرما در خوزستان ماندگار است
مدیر کل هواشناسی خوزستان گفت: پدیده گرما تا هفته آینده در استان ماندگار است.
محمد سبزه زاری گفت: براساس آخرین آمارهای نقشه‌های پیش یابی هواشناسی، همچنان تا روز دوشنبه افزایش دما پدیده غالب در استان خواهد بود، بطوریکه در اغلب مناطق به جز مناطق مرتفع شرقی و شمالی، بیشینه دما به ۴۸ درجه سانتیگراد و بالاتر خواهد رسید، البته در روز سه شنبه کاهش محسوس دما در استان پیش بینی می‌شود.
وی افزود: همچنین تا روز یکشنبه افزایش رطوبت و پدیده شرجی در سواحل و فراسواحل جنوبِ شرقی، جنوبی و به تدریج تا بخش‌های مرکزی استان مورد انتظار است، بطوریکه بیشترین شدت شرجی در صبحگاه و شامگاه هر روز رخ خواهد داد، ضمن اینکه دوشنبه با تغییر جهت جریانات و وزش باد‌های متوسط تا نسبتاً شدید، علاوه بر اینکه از شدت شرجی هوا کاسته خواهد شد و شرجی فقط معطوف به سواحل جنوب شرقی خواهد بود، سبب خیزش گردوخاک‌های موقتی در بخش‌های غربی و جنوب غربی و مرکزی می‌شود.

<div id="video-display-embed-code_11239866"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4264676/11239866?width=600&height=350"></script></div>

سبزه زاری شمال خلیج فارس را تا روز یکشنبه نیمه مواج و روز‌های دوشنبه و سه شنبه مواج پیش بینی کرد و ادامه داد: در شبانه روز گذشته بستان با ۵۰.۹ و دزپارت با ۲۶.۶ درجه سانتیگراد به ترتیب گرمترین و خنکترین نقاط استان گزارش شده اند و در این مدت اهواز به بیشینه دمای ۵۰.۳ و کمینه دمای ۳۰.۷ درجه سانتیگراد رسیده است.

دمای هوا در آبادان هم  ۵۰ درجه سانتیگراد ثبت شده است. 

حدنصاب مصرف برق خوزستان برای دومین بار شکسته شد. سخنگوی شرکت توزیع نیروی برق خوزستان گفت: میزان مصرف برق در استان، در روز گذشته یعنی سی و یکم خرداد به بیش از ۴ هزار و ۹۰۰ مگاوات رسید.

<div id="video-display-embed-code_11239863"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4264676/11239863?width=600&height=350"></script></div>

نظر شما