شناسهٔ خبر: 67282793 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

تداوم افزایش دما و گرما در خوزستان

مدیرکل هواشناسی خوزستان با اشاره به تداوم افزایش دما و گرما تا روز دوشنبه گفت: طی شبانه‌روز گذشته بستان با ثبت دمای ۵۰.۹ درجه سانتی‌گراد، گرم‌ترین نقطه استان بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خوزستان، محمد سبزه‌زاری ظهر امروز _پنجشنبه سی‌ویکم خرداد_ در جمع رسانه‌ها اظهار کرد: بر اساس آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، همچنان تا روز دوشنبه افزایش دما پدیده غالب در استان خواهد بود، به نحوی که در بیشتر مناطق استان به جز مناطق مرتفع شرقی و شمالی، بیشینه دما به ۴۹ درجه سانتی‌گراد و بالاتر خواهد رسید.

وی افزود: از سه‌شنبه کاهش محسوس دما در استان مورد انتظار است، همچنین تا روز یکشنبه افزایش رطوبت و پدیده شرجی در سواحل و فرا سواحل جنوبِ شرقی، جنوبی و به تدریج تا بخش‌های مرکزی استان وجود دارد، به نحوی که بیشترین شدت شرجی طی صبحگاه و شامگاه هر روز رخ خواهد داد.

مدیرکل هواشناسی خوزستان ادامه داد: طی روز دوشنبه با تغییر جهت جریانات و وزش بادهای متوسط تا به نسبت شدید، علاوه بر اینکه از شدت شرجی هوا کاسته خواهد شد، شرجی نیز معطوف به سواحل جنوب شرقی خواهد بود، همچنین سبب خیزش گردوخاک‌های موقتی در بخش‌های غربی و جنوب غربی و مرکزی می‌شود.

سبزه‌زاری اضافه کرد: شمال خلیج‌فارس تا روز یکشنبه نیمه مواج و روزهای دوشنبه و سه‌شنبه، مواج پیش‌بینی می‌شود.

وی اضافه کرد: طی شبانه‌روز گذشته بستان با ۵۰.۹ و دزپارت با ۲۶.۶ درجه سانتی‌گراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط استان گزارش شده، همچنین اهواز به بیشینه دمای ۵۰.۳ و کمینه دمای ۳۰.۷ درجه سانتی‌گراد رسیده است.

نظر شما