شناسهٔ خبر: 67282841 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

دمای بالا هوا تا روز یکشنبه در خوزستان برقرار است

مدیرکل هواشناسی خوزستان از تداوم افزایش دما در استان تا نیمه هفته آینده خبر داد.

صاحب‌خبر -

محمد سبزه‌زاری مدیرکل هواشناسی خوزستان می‌گوید: بر اساس آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، همچنان تا روز دوشنبه افزایش دما پدیده غالب در استان خوزستان خواهد بود به طوری که در اغلب مناطق استان به جز مناطق مرتفع شرقی و شمالی، بیشینه دما به ۴۹ درجه سانتیگراد و بالاتر خواهد رسید اما سه‌شنبه کاهش محسوس دما در استان مورد انتظار است.

او افزود: همچنین تا روز یکشنبه افزایش رطوبت و پدیده شرجی در سواحل و فراسواحل جنوب شرقی، جنوبی و به تدریج تا بخش‌های مرکزی استان خوزستان وجود دارد به گونه‌ای که بیشترین شدت شرجی در صبحگاه‌ها و شامگاه‌های هر روز رخ خواهد داد.

آقای سبزه‌زاری ادامه داد: روز دوشنبه با تغییر جهت جریانات و وزش بادهای متوسط تا نسبتاً شدید، علاوه بر اینکه از شدت شرجی هوا کاسته خواهد شد و شرجی تنها معطوف به سواحل جنوب شرقی خواهد بود، سبب خیزش گرد و خاک‌های موقتی در بخش‌های غربی، جنوب غربی و مرکزی نیز خواهد شد.

مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: شمال خلیج فارس نیز تا روز یکشنبه نیمه مواج و روزهای دوشنبه و سه‌شنبه مواج پیش‌بینی می‌شود.

این مقام مسئول اضافه کرد: در شبانه‌روز گذشته بستان با ۵۰.۹ و دزپارت با ۲۶.۶ درجه سانتیگراد به ترتیب گرمترین و خنکترین نقاط استان خوزستان گزارش شده‌اند. در شبانه‌روز گذشته اهواز به بیشینه دمای ۵۰.۳ و کمینه دمای ۳۰.۷ درجه سانتیگراد رسیده است.

نظر شما