شناسهٔ خبر: 67285830 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا | لینک خبر

شرجی در راه خوزستان

مدیر کل هواشناسی خوزستان‌ گفت: افزایش رطوبت و شرجی از روز جمعه هفته جاری با گسترده شدن جریانات جنوبی در مناطق سواحل و فراسواحل جنوبِ شرقی و جنوبی استان پیش‌بینی می‌شود.

صاحب‌خبر -

مدیر کل هواشناسی خوزستان‌ گفت: افزایش رطوبت و شرجی از روز جمعه هفته جاری با گسترده شدن جریانات جنوبی در مناطق سواحل و فراسواحل جنوبِ شرقی و جنوبی استان پیش‌بینی می‌شود.

محمد سبزه‌زاری پنجشنبه با بیان اینکه براساس آخرین نقشه های پیش یابی هواشناسی، همچنان تا روز دوشنبه افزایش دما پدیده غالب در استان خواهد بود اظهار کرد : در اغلب مناطق استان به جز مناطق مرتفع شرقی و شمالی، بیشینه دما به ۴۹ درجه سانتیگراد و بالاتر خواهد رسید.

وی بابیان اینکه سه‌شنبه اینده کاهش محسوس دما در استان مورد انتظار است افزود: تا روز یکشنبه افزایش رطوبت و پدیده شرجی در سواحل و فراسواحل جنوبِ شرقی، جنوبی و به تدریج تا بخش های مرکزی استان وجود دارد، به طوری که بیشترین شدت شرجی طی صبحگاه و شامگاه هر روز رخ خواهد داد.

مدیر کل هواشناسی خوزستان‌ افزود: طی دوشنبه با تغییر جهت جریانات و وزش بادهای متوسط تا نسبتا شدید، علاوه بر اینکه از شدت شرجی هوا کاسته خواهد شد و شرجی فقط معطوف به سواحل جنوب شرقی خواهد بود، همچنین سبب خیزش گردوخاک های موقتی در بخش های غربی و جنوب غربی و مرکزی نیز خواهد شد.

سبزه زاری بابیان اینکه شمال خلیج فارس تا روز یکشنبه نیمه مواج و روزهای دوشنبه و سه شنبه مواج پیش بینی می شود گفت: در شبانه روز گذشته بستان با ۵۰.۹ و دزپارت با ۲۶.۶ درجه سانتیگراد به ترتیب گرمترین و خنکترین نقاط استان گزارش شده اند.

وی بیان کرد: در شبانه روز گذشته اهواز به بیشینه دمای ۵۰.۳ و کمینه دمای ۳۰.۷ درجه سانتیگراد رسیده است.

به گزارش ایرنا، رکورد مصرف برق در خوزستان روز گذشته به میزان چهار هزار و ۸۷۸ مگاوات رسید که برای نخستین بار در استان این رکورد خوزستان شکسته شد./ایرنا

برچسب‌ها:

نظر شما