شناسهٔ خبر: 67340974 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

مدیر حوزه‌ علمیه خراسان جنوبی:

مسجدی‌ها هدفمند وارد میدان انتخابات شوند

حوزه/ مدیر حوزه‌ علمیه خراسان جنوبی گفت: انتظار می‌رود مسجدی‌ها به صورت هدفمند وارد میدان برگزاری انتخابات شوند و به جای اینکه تعصب خاص نسبت به یک کاندیدای خاص داشته باشند باید به اصل و اهمیت حضور در انتخابات و بیان معیارهای انتخاب اصلح بپردازند.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام علی رستمیانی در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه در خراسان جنوبی، در آستانه برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: حضور در انتخابات به معنای حضور در میدان اقتدار و قدرت نمایی و شکوه جمهوریت اسلامی است.

وی ادامه داد: حضور در انتخابات سبب بالابردن پرچم اقتدار جمهوری اسلامی در جهان می شود و نشان خواهد داد که ما پای آرمان های نظام جمهوری اسلام ایستاده ایم.

حجت الاسلام رستمیانی با بیان اینکه بزرگترین تکلیف اجتماعی ما، شرکت در انتخابات است، افزود: انتخاب ما نه تنها در سرنوشت کشور بلکه در سرنوشت جهان اسلام تاثیرگذار است و حضور در انتخابات یک مسئله شخصی و فردی نیست.

مدیر حوزه علمیه خراسان جنوبی در ادامه گفت: رئیس جمهوری که انتخاب می شود نماینده جمهوری اسلامی و تنها نظام مقتدری است که پرچم ولایت را بر افراشته است لذا حضور در انتخابات به معنای بیعت با امیرالمومنین علی علیه السلام و امام راحل و مقام معظم رهبری است.

وی در ادامه عنوان کرد: اهمیت حضور در انتخابات را باید برای دیگران تبیین کنیم و نسبت به کسانی که اندکی تردید دارند و نگاه خرد به انتخابات دارند باید روشنگری کنیم.

حجت الاسلام رستمیانی با بیان اینکه مساجد به عنوان عصاره ملت بسیار می توانند افزایش مشارکت مردم در انتخابات نقش آفرینی کنند، افزود: مساجد با توجه به گفت‌وگوهای چهره به چهره می توانند گره های ذهنی را به خصوص در نسل جوانان برطرف و باز کنند.

مدیر حوزه علمیه خراسان جنوبی ادامه داد: مسجدی ها باید خودشان نسبت به مسائل مختلف توجیه شوند و به تبیین بپردازند و اولین کسانی که وظیفه جهاد تبیین بر دوش دارند، مسجدی ها هستند و انتظار می رود به صورت هدفمند وارد میدان در راستای برگزاری انتخابات شوند.

وی بیان داشت: مسجدی ها به جای اینکه تعصب خاص نسبت به یک کاندیدای خاص داشته باشند باید به اصل و اهمیت حضور در انتخابات و بیان معیارهای انتخاب اصلح بپردازند.

حجت الاسلام رستمیانی در پایان گفت: اگر مساجد نقش کلیدی خود به عنوان قلب محله ایفا کنند همه محله های ما ایمن خواهند شد و یک انتخابات پرشوری خواهیم داشت لذا مسجدی ها و ائمه جماعات باید به این رسالت خود توجه کنند

نظر شما