شناسهٔ خبر: 67283814 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

شرجی در راه خوزستان/ بستان گرمترین شهر خوزستان شد

اهواز- ایرنا- مدیر کل هواشناسی خوزستان‌ گفت: افزایش رطوبت و شرجی از روز جمعه هفته جاری با گسترده شدن جریانات جنوبی در مناطق سواحل و فراسواحل جنوبِ شرقی و جنوبی استان پیش‌بینی می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا محمد سبزه‌زاری پنجشنبه با بیان اینکه براساس آخرین نقشه های پیش یابی هواشناسی، همچنان تا روز دوشنبه افزایش دما پدیده غالب در استان خواهد بود اظهار کرد : در اغلب مناطق استان به جز مناطق مرتفع شرقی و شمالی، بیشینه دما به ۴۹ درجه سانتیگراد و بالاتر خواهد رسید.

وی بابیان اینکه سه‌شنبه اینده کاهش محسوس دما در استان مورد انتظار است افزود: تا روز یکشنبه افزایش رطوبت و پدیده شرجی در سواحل و فراسواحل جنوبِ شرقی، جنوبی و به تدریج تا بخش های مرکزی استان وجود دارد، به طوری که بیشترین شدت شرجی طی صبحگاه و شامگاه هر روز رخ خواهد داد.

مدیر کل هواشناسی خوزستان‌ افزود: طی دوشنبه با تغییر جهت جریانات و وزش بادهای متوسط تا نسبتا شدید، علاوه بر اینکه از شدت شرجی هوا کاسته خواهد شد و شرجی فقط معطوف به سواحل جنوب شرقی خواهد بود، همچنین سبب خیزش گردوخاک های موقتی در بخش های غربی و جنوب غربی و مرکزی نیز خواهد شد.

سبزه زاری بابیان اینکه شمال خلیج فارس تا روز یکشنبه نیمه مواج و روزهای دوشنبه و سه شنبه مواج پیش بینی می شود گفت: در شبانه روز گذشته بستان با ۵۰.۹ و دزپارت با ۲۶.۶ درجه سانتیگراد به ترتیب گرمترین و خنکترین نقاط استان گزارش شده اند.

وی بیان کرد: در شبانه روز گذشته اهواز به بیشینه دمای ۵۰.۳ و کمینه دمای ۳۰.۷ درجه سانتیگراد رسیده است.

به گزارش ایرنا، رکورد مصرف برق در خوزستان روز گذشته به میزان چهار هزار و ۸۷۸ مگاوات رسید که برای نخستین بار در استان این رکورد خوزستان شکسته شد.

نظر شما