شناسهٔ خبر: 67290572 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

برترین خودروهای چین به جای بازار ایران، راهی خیابان‌های پیونگ‌یانگ شدند / عکس

شاید باور نکنید ولی چندین برند خودروسازی چینی در بازار کره شمالی حضور دارند. عجیب‌تر از آن این است که این برندها اغلب خودروسازان مطرحی مانند بی‌وای‌دی و فاو هستند! خودروهایی که هنوز به شکل کامل و درستی در ایران حضور ندارند.

صاحب‌خبر -

امیرمسعود عابدین_ ‌اخیراً ویدیویی از یک دستگاه خودرو الکتریکی در کره شمالی منتشر شده که در واقع یک بی‌وای‌دی هان تغییریافته است. این ویدئو خودروی چینی مذکور را مادوسان نامیده و برد آن را ۷۲۰ کیلومتر نشان می‌دهد. چهره کلی و چراغ‌های عقب نشان می‌دهد که این خودرو یک بی‌وای‌دی هان است.

برترین خودروهای برقی‌ چین راهی خیابان‌های پیونگ‌یانگ شدند!/ عکس

با توجه به تغییر لوگو و نشان خودرو، به نظر می‌رسد که مادوسان یک شرکت متخصص در واردات خودرو در کره شمالی است. اطلاعات کمی در مورد مادوسان وجود دارد؛ برخی از افراد و رسانه‌ها آن را به‌عنوان یک سازمان تجارت خارجی کره شمالی معرفی می‌کنند که در سال ۲۰۱۸ تأسیس شده است. طبق گزارش‌ها، مادوسان در زمینه تلفن همراه، استخراج معادن و فلزات گران‌بها فعالیت می‌کند. سال گذشته مرکز نمایشگاه خودروهای الکتریکی مادوسان در خیابان هواسونگ در پیونگ‌یانگ افتتاح شد. علیرغم تصور غالب جامعه، حضور خودروهای برقی در کره شمالی به شکل نسبتاً مطلوبی افزایش یافته است. امری که در ایران چند سالی است با سرعتی کند در حال انجام است!

برترین خودروهای برقی‌ چین راهی خیابان‌های پیونگ‌یانگ شدند!/ عکس

این اولین بار نیست که  خودروهای بی‌وای‌دی در کره شمالی دیده می‌شود. سال ۲۰۱۱ بود که خودروهای بی‌وای‌دی F۶ به‌عنوان ماشین پلیس در مراسم تشییع جنازه کیم جونگ ایل مورد استفاده قرار گرفتند.

خودروهای چینی همچنین سابقه طولانی‌تری در کره شمالی دارند و برخی از آن‌ها به‌صورت CKD در آنجا تولید شده‌اند. پیونگ‌وا یکی از موفق‌ترین شرکت‌های خودروسازی کره شمالی بود و تلاش‌های مختلفی توسط این شرکت برای ساخت و واردات خودروهای چینی از جمله فولکس‌واگن از گروه فاو (FAW) انجام شد.

منبع: carnewschina

۲۲۷۳۲۲

نظر شما