شناسهٔ خبر: 67250449 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

رقابت شریک چینی ایران‌ خودرو با رضوانی و هامر /عکس

خودروسازان چینی در چند سال اخیر علاوه بر رقابت با خودروسازان معتبر و مهم دنیا، ادعای رقابت با خودروسازان ویژه و خاصی مانند هامر و رضوانی را نیز در کارنامه خود ثبت کرده‌اند. اکنون خودروساز چینی دانگ‌ فنگ از خودروی غول‌پیکر و آفرودی خود به نام M-Hero ۹۱۷ ادیشن Dragon Armor رونمایی کرده است.

صاحب‌خبر -

امیرمسعود عابدین_ ‌M-Hero، یک برند تحت مالکیت دانگ‌فنگ بوده که به تولید خودروهای زرهی و آفرودی مشغول است. M-Hero ۹۱۷، یک SUV الکتریکی آفرودی است که در آگوست ۲۰۲۳ عرضه شد. این خودرو برای سازگاری، در خارج از چین آزمایش شده و از آن زمان در سوئیس عرضه شده است. این SUV گواهینامه ECE اتحادیه اروپا و GSO خودرو خاورمیانه را دریافت کرده است. دانگ فنگ همچنین قصد داشت که آلمان، فرانسه و نروژ در اتحادیه اروپا و امارات متحده عربی، کویت و عربستان سعودی را در خاورمیانه برای آزمایش هدف قرار دهد.

رقابت شریک چینی ایران‌ خودرو با رضوانی و هامر /عکس

نسخه ویژه Dragon Armor Edition خودروی M-Hero ۹۱۷ اکنون برای پیش سفارش در دسترس است. قیمت‌های آن از ۱۰۵,۸۰۰ تا ۱۱۹,۶۰۰ دلار (معادل ۶ میلیارد و ۲۴۵ میلیون تا ۷ میلیارد تومان) متغیر است. این مدل جدید در نمایشگاه خودرو پکن رونمایی شد.

رقابت شریک چینی ایران‌ خودرو با رضوانی و هامر /عکس

رنگ مورداستفاده در این SUV "رنگ نظامی طوفان صحرا" نامیده می‌شود. فیبر کربن ۲۲٫۳ درصد از خودرو را پوشش می‌دهد که شامل کاپوت، سقف و ادوات جانبی می‌شود. ویژگی‌های خارجی اضافی شامل قفسه لاستیک یدکی چندمنظوره عقب، سپرهای فلزی جلو و عقب، وینچ برقی ۱۲۵۰۰ پوندی و میله یدک‌کش RV است. ابزارهای مختلف در فضای باز، از جمله تبر آتش‌نشانی، بیل، مخزن سوخت و کپسول آتش‌نشانی، در کناره‌ها و پشت SUV نصب شده‌اند.

رقابت شریک چینی ایران‌ خودرو با رضوانی و هامر /عکس

فضای داخلی Dragon Armor Edition به‌صورت استاندارد به رنگ خاکستری است. رنگ‌های سفید و نارنجی در این فضای داخلی همچنین به‌صورت سفارشی موجود است. کابین خودرو دارای سه صفحه‌نمایش بزرگ است: یک صفحه‌نمایش مرکزی ۱۵٫۶ اینچی، یک صفحه‌نمایش کیلومتر شمار ۱۲٫۳ اینچی و یک نمایشگر سرنشین شاگرد ۱۲٫۳ اینچی. صندلی‌ها از جنس چرم ناپا و روکش جیر هستند.

رقابت شریک چینی ایران‌ خودرو با رضوانی و هامر /عکس

این SUV در هر دو نسخه برقی و EREV موجود است. نسخه برقی دارای یک سیستم محرکه چهار موتوره است که مجموع توان خروجی ۱۰۷۲ اسب بخار و گشتاور ۱۴۰۰ نیوتن متری را ارائه می‌دهد و می‌تواند در ۴.۲ ثانیه از ۰ تا صد کیلومتر بر ساعت شتاب بگیرد. برد این خودرو (بر اساس چرخه CLTC) ۵۰۵ کیلومتر اعلام شده است.

رقابت شریک چینی ایران‌ خودرو با رضوانی و هامر /عکس

نسخه EREV دارای یک موتور ۱٫۵ لیتری توربو همراه با یک موتور برقی ۱۹۴ اسب بخاری به‌عنوان افزایش‌دهنده برد است. این نسخه دارای سه موتور با خروجی ترکیبی ۸۰۴ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۱۰۵۰ نیوتن متری است. برد جامع این نسخه تا ۱۰۳۲ کیلومتر اعلام شده است.

منبع: carnewschina

۲۲۷۳۲۲

نظر شما