شناسهٔ خبر: 67265880 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

بی‌ام‌و X3 جدید می‌توانست با این چهره عجیب به ایران بیاید / عکس

یکی از پرفروش‌ترین و محبوب‌ترین شاسی‌بلندهای بی‌ام‌و، یعنی X۳، با چهره‌ای جدید و عجیب، موتورهای هیبریدی بهبودیافته و قیمت کمی بالاتر معرفی شد. فروش این خودرو از آخر امسال در آمریکا آغاز می‌شود.

صاحب‌خبر -

امیرمسعود عابدین_ ‌بی‌ام‌و امسال مشغول به‌روزرسانی سری ۲، M۳ و مدل‌های دیگر بوده است. اکنون X۳ ۲۰۲۵ را در دو تریم معرفی می‌کند که دارای پیشرانه‌های هیبریدی جدید، جدیدترین سیستم اطلاعات سرگرمی بی‌ام‌و و طراحی بیرونی تازه است. X۳ جدید اواخر امسال در ایالات‌متحده به فروش می‌رسد.

این مدل در تریم های X۳ ۳۰ xDrive سطح پایه یا X۳ M۵۰ xDrive با مشخصات قوی‌تر در دسترس خواهد بود. هیچ‌کدام از خودروها در نام خود علامت "i" را ندارند، چرا که بی‌ام‌و اکنون این حرف را برای مدل‌های تمام الکتریکی خود ذخیره می‌کند.

بی‌ام‌و X3 جدید می‌توانست با این چهره عجیب به ایران بیاید / عکس

X۳ ۳۰ xDrive از موتور ۲٫۰ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ این خودروساز با سیستم هیبریدی ملایم ۴۸ ولتی استفاده می‌کند که ۲۵۵ اسب بخار قدرت و ۳۹۹ نیوتون‌متر گشتاور تولید می‌کند. این مدل در ۶ ثانیه از حالت توقف به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد. با توجه به حجم موتور کمتر از ۲۵۰۰ سی‌سی، اگر محدودیت ارزی برای واردات وجود نداشت، می‌توانستیم این خودرو را در بازار ایران ببینیم.

X۳ M۵۰ xDrive دارای موتور ۳٫۰ لیتری توربوشارژ شش سیلندر خطی است. این پیشرانه ۳۹۳ اسب بخار قدرت و ۵۸۰ نیوتون‌متر گشتاور تولید می‌کند که این کراس اوور را در ۴٫۴ ثانیه به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رساند. سیستم چهار چرخ محرک و گیربکس هشت سرعته اتوماتیک Steptronic بی‌ام‌و در هر دو تریم موجود هستند.

پیشرانه‌های به‌روز شده در زیر یک طراحی بیرونی کاملاً جدید پنهان می‌شوند که بزرگ‌تر از مدل قبلی خود است، در حالی که دارای همان فاصله بین دو محور ۱۱۲٫۸ اینچی است. X۳ جدید ۱٫۳ اینچ بلندتر و ۱٫۱ اینچ پهن‌تر است در حالی که ۱.۰ اینچ ارتفاع کمتری دارد.

بی‌ام‌و X3 جدید می‌توانست با این چهره عجیب به ایران بیاید / عکس

طراحی جدید X۳ شامل جلوپنجره‌های کلیوی بزرگ‌تر با خطوط عمودی و مورب در تریم X۳ ۳۰ است. عناصر L شکل در چراغ‌های جلوی جدید به‌عنوان چراغ‌های روشنایی روز خودرو، نشانگرهای جانبی و چراغ‌های راهنما عمل می‌کنند. نمای عقب X۳ نیز به چراغ‌هایی با ظاهر جدید و تازه مجهز شده که بسیار متمایز با نسل‌های قبل خود است. رینگ‌های آلیاژی نوزده اینچی در X۳ ۳۰ به‌صورت استاندارد نصب و گزینه‌های ۲۰ و ۲۱ اینچی در دسترس هستند.

بی‌ام‌و X3 جدید می‌توانست با این چهره عجیب به ایران بیاید / عکس

X۳ M۵۰ دارای رینگ‌های آلیاژی ۲۰ اینچی، جلوپنجره کلیوی مخصوص M با خطوط افقی، ترمزهای M Sport و اگزوز چهارگانه است. جلوپنجرهٔ نورانی این برند نیز در تریم استاندارد وجود دارد. از ویژگی‌های عملکردی این خودرو می‌توان به سیستم تعلیق تطبیقی M Sport، فرمان اسپرت و دیفرانسیل عقب M Sport اشاره کرد.

بی‌ام‌و X3 جدید می‌توانست با این چهره عجیب به ایران بیاید / عکس

در داخل، X۳ دارای صفحه‌نمایش خمیده بی‌ام‌و و سیستم اطلاعات سرگرمی iDrive ۹ است که این خودروساز برای اولین بار در بی‌ام‌و X۱ ۲۰۲۴ عرضه کرد. صندلی‌های اسپرت با گرم‌کن و طراحی جدید نیز در کراس اوور جدید به‌صورت استاندارد نصب هستند.

قیمت X۳ ۳۰ xDrive سطح پایه از ۵۰۶۷۵ دلار (معادل ۲ میلیارد و ۹۹۰ میلیون تومان) شروع می‌شود. قیمت نسخه اسپرت تر X۳ M۵۰ xDrive از ۶۵۲۷۵ دلار (معادل ۳ میلیارد و ۸۵۰ میلیون تومان) شروع می‌شود. بی‌ام‌و X۳ ۲۰۲۵ را در کارخانه خود در اسپارتانبورگ، کارولینای جنوبی، می‌سازد.

منبع: motor۱

۵۴۳۲۲

نظر شما