شناسهٔ خبر: 67273105 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: گجت نیوز | لینک خبر

نسل جدید بی ام و X3 با طراحی بحث‌برانگیز رسماً معرفی شد

صاحب‌خبر -

نسل جدید با بی ام و X3 با طراحی جدید و پیشرانه‌های ارتقا یافته از راه رسید. حتی امکان عرضه مدل 2025 شاسی بلند لوکس ایکس 3 به ایران وجود دارد.

هرچند سدان‌های بی ام و در دنیای ماشین‌های لوکس مثال‌زدنی‌اند، اس یو وی‌های این خودروساز آلمانی هم طرفداران پروپاقرص خود را دارند و در واقع پرفروش‌ترین محصولات این شرکت هستند. آخرین اخبار خودرو حکایت از این دارند که مونیخی‌ها پس از بی ام و سری 2 جدید و بی ام و سری 1 نسل جدید، نسل جدید بی ام و X3، پرفروش‌ترین شاسی بلند خود در سراسر جهان پرده را معرفی کرده‌اند. این نسل از طراحی بازنگری شده با المان‌هایی جالب، سیستم اطلاعات و سرگرمی به‌روزرسانی شده و پیشرانه‌های ارتقا یافته برخوردار خواهد بود.

دسترسی به بخش‌های مطلب:

  • طراحی نمای بیرونی
  • طراحی و امکانات کابین
  • مشخصات فنی
  • تاریخ عرضه و قیمت

طراحی نمای بیرونی BMW X3 جدید

بی ام و مدل 2025 بی ام و X3 را رسماً به‌عنوان نسل چهارم این شاسی بلند معرفی کرد، اما طراحی نمای بیرونی این خودرو بیشتر شبیه به فیس لیفت به نظر می‌رسد؛ از آنجا که اساس طراحی نسل قبل دست‌نخورده مانده و صرفاً تغییراتی جزئی در آن اعمال شده است.

نمای کناری بی ام و X3 مدل 2025 نسل جدید نمای کناری بی ام و X3 مدل 2025 نسل جدید
نسخه xDrive30 بی ام و X3
نمای جلو بی ام و X3 مدل 2025 نسل جدید نمای جلو بی ام و X3 مدل 2025 نسل جدید
نسخه xDrive30 بی ام و X3


در نمای بیرونی ایکس 3 نسل جدید خوشبختانه اثری از چراغ‌های باریک جدید مونیخی‌ها نیست و چراغ‌هایی با شکل و شمایل مرسوم‌تر و گرافیک به شکل حرف L به جلوپنجره کلیوی این اس یو وی متصل شده‌اند. با وجود این، در نمای جلو نسخه پایه xDrive30 شکل متفاوتی از این جلوپنجره به چشم می‌خورد که در آن خطوط صاف و کج با یکدیگر ادغام شده‌اند.

نمای عقب بی ام و X3 مدل 2025 نسل جدید نمای عقب بی ام و X3 مدل 2025 نسل جدید
نسخه M50 بی ام و X3
نمای جلو بی ام و X3 مدل 2025 نسل جدید نمای جلو بی ام و X3 مدل 2025 نسل جدید
نسخه M50 بی ام و X3


این در حالی است که M50 یک جلوپنجره تماماً مشکی با حاشیه‌های نورانی و همچنین سپر متفاوت با ورودی‌های بزرگ‌تر دارد. همچنین بر خلاف نسخه پایه، در ناحیه عقب آن خروجی‌های اگزوز در دو طرف سپر عقب کاملاً نمایان هستند.

طراحی و امکانات کابین بی ام و ایکس 3 مدل 2025

در فضای داخلی ایکس 3 نورپردازی برجسته داخلی توجه را به خود جلب می‌کند. المان‌های نورانی در کنسول مرکزی و پنل‌ها و دستگیره‌های درب‌ها به کار رفته‌اند و رنگ‌هایی متضاد مثل آبی و قرمز به نمایش در می‌آورند. یک نمایشگر منحنی بزرگ شامل پنل سیستم مولتی مدیا و صفحه آمپر تمام دیجیتال هم روی داشبورد قرار دارد.

این نمایشگر مبتنی بر سیستم iDrive 9 کار می‌کند و به همین خاطر، بخش عمده دکمه‌های فیزیکی از کابین حذف شده است. سیستم مذکور از پخش زنده موسیقی و ویدیو، اجرای بازی و مسیریابی با دید سه‌بعدی و ماهواره‌ای پشتیبانی می‌کند. همچنین یک نمایشگر هدآپ (HUD) به‌صورت آپشن موجود است که می‌تواند اطلاعات اضافی را در طول رانندگی به راننده ارائه بدهد.

فرمان دی‌کات (با قسمت پایینی تخت)، سلکتور جدید حالت گیربکس، تنظیم برقی و گرمایش صندلی‌ها و روکش چرم مصنوعی وگانزای بی ام و برای صندلی‌ها برخی دیگر از المان‌های فضای داخلی X3 مدل 2025 هستند. گذشته از این روکش چرم مصنوعی، امکان سفارش تریم آلکانتارا یا چرم مرینو برای خریداران وجود خواهد داشت.

مشخصات فنی بی ام و X3 نسل جدید

نسخه xDrive30 بی ام و ایکس 3 با اتکا به موتور 2 لیتری 4 سیلندر توربوشارژ و سیستم هیبرید 48 ولتی توانایی تولید قدرت 255 اسب بخار و گشتاور 400 نیوتن متر را دارد و ظرف 6 ثانیه از 0 تا 100 کیلومتر بر ساعت شتاب می‌گیرد. این در حالی است که حداکثر سرعت آن از 210 کیلومتر بر ساعتی فراتر نمی‌رود. مونیخی‌ها همچنین با بهره‌گیری از چرخه احتراق میلر و بازنگری محفظه‌های احتراق و سیستم جرقه‌زنی موفق شده‌اند بازدهی این نسخه را بالاتر ببرند.

بی ام و X3 مدل 2025 نسل جدید بی ام و X3 مدل 2025 نسل جدید

نسخه M50 برای تامین قوای محرکه خود از یک موتور 3 لیتری 6 سیلندر خطی توربوشارژ با سیستم هیبرید 48 ولتی بهره می‌برد. این پیشرانه می‌تواند با افزایش 11 اسب بخاری و 80 نیوتن متری نسبت به M40i، حالا 393 اسب بخار قدرت و 580 نیوتن متر گشتاور تولید کند. همین پیشرانه امکان شتاب‌گیری از 0 تا 100 کیلومتر بر ساعت طی 4.4 ثانیه را فراهم می‌کند و سقف سرعت آن (با سفارش یک پکیج ویژه) به 250 کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

موتور الکتریکی در نظر گرفته شده برای این پیشرانه‌ها می‌تواند خروجی آن‌ها را افزایش بدهد یا از بار روی آن‌ها بکاهد. یک گیربکس اتوماتیک 8 سرعته با حالت تیپ ترونیک هم وظیفه انتقال نیرو محرکه هر دو نسخه را بر عهده دارد و نیرو آن‌ها را به هر چهار چرخ منتقل می‌کند.

چراغ عقب بی ام و X3 مدل 2025 نسل جدید چراغ عقب بی ام و X3 مدل 2025 نسل جدید

به گفته بی ام و، ایکس 3 ام 50 به سیستم تعلیق تطبیق‌پذیر مجهز است که از کمک‌فنرهای قابل کنترل به‌صورت الکترونیکی استفاده می‌کند. از ویژگی‌های استاندارد دیگر این نسخه باید به فرمان‌پذیری متغیر اسپرت، دیفرانسیل عقب M Sport و ترمزهای ویژه (شامل ترمزهای 4 پیستونی در جلو و نمونه‌های تک پیستونی در عقب) اشاره کرد. بیشتر این امکانات برای ایکس درایو 30 هم در قالب آپشن در دسترس قرار می‌گیرند.

تاریخ عرضه و قیمت نسل جدید شاسی بلند بی ام و X3

مونیخی‌ها فروش نسل جدید X3 را در سه‌ماهه چهارم سال جاری میلادی کلید می‌زنند. قیمت xDrive30 و M50 به ترتیب 50 هزار و 675 دلار و 65 هزار و 275 دلار اعلام شده است. این احتمال وجود دارد که این اس یو لوکس آلمانی مثل برخی از محصولات دیگر بی ام و از طریق سامانه خودروهای وارداتی جانبازان در بازار ایران عرضه شود. در صورت انتشار اطلاعات بیشتر در این باره، می‌توانید اخبار مربوطه را از گجت نیوز پیگیری کنید.

در گجت نیوز بخوانید:
بی ام و M3 مدل 2025، خودرو اسپرت آلمانی با موتور 6 سیلندر قدرتمند از راه رسید کانسپت بی ام و اسکای تاپ معرفی شد؛ بازگشت خودروساز مونیخی به ریشه‌ها بی ام و i4 مدل 2025 فیس لیفت با چهره و امکانات جدید رسماً معرفی شد بی ام و سری ۴ گرن کوپه فیس لیفت رونمایی شد؛ طراحی جدید و پیشرانه قدرتمندتر از قبل

نظر شما