شناسهٔ خبر: 67365733 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

اربعین شهدای خدمت در دانشگاه تهران برگزار می‌شود

تهران- ایرنا- مراسم اربعین شهید آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی و همراهانش فردا (چهارشنبه، ششم تیر) همزمان با نماز ظهر و عصر در مسجد دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا، آیت الله سید ابراهیم رئیسی خادم‌الرضا (ع) و هشتمین رئیس جمهور اسلامی ایران عصر یکشنبه (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد قیز قلعه‌سی به سمت شهر تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی شد و به همراه تمام همراهان، همزمان با شب ولادت امام رئوف علی ابن موسی الرضا (ع) به مقام رفیع شهادت نایل آمد.

حجت الاسلام سید محمدعلی آل هاشم، نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، سردار سید مهدی موسوی فرمانده یگان حفاظت رییس‌جمهور و تعدادی از محافظان و خدمه بالگرد، از سرنشینان بالگرد حامل رئیس‌جمهور بودند.

هیات دولت در پی شهادت رئیس جمهور و هیات همراه در بیانیه ای آورد: مسیر پرافتخار و خدمت با تاسی به روحیه خستگی ناپذیر آیت الله رئیسی قهرمان و خادم ملت و یار وفادار رهبری ادامه خواهد داشت و کوچکترین خللی در مدیریت جهادی کشور ایجاد نخواهد شد.

مقام معظم رهبری نیز در پی شهادت آیت الله رئیسی، پیام تسلیتی صادر کردند که در بخشی از این پیام آمده است: «با اندوه و تاسف فراوان خبر تلخِ درگذشتِ شهادت گونه‌ی عالم مجاهد، رئیس جمهور مردمی و با کفایت و پرتلاش، خادم‌الرضا علیه السلام جناب حجة الاسلام و المسلمین آقای حاج سید ابراهیم رئیسی و همراهان گرامی ایشان رضوان الله علیهم را دریافت کردم. این حادثه‌ی ناگوار در اثنای یک تلاش خدمت‌رسانی اتفاق افتاد؛ همه‌ی مدت مسئولیت این انسان بزرگوار و فداکار چه در دوران کوتاه ریاست جمهوری و چه پیش از آن، یکسره به تلاش بی‌وقفه در خدمت به مردم و به کشور و به اسلام سپری شد».

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز روز یکشنبه در نشستی خبری برنامه‌های اربعین شهادت آیت‌الله رئیسی و همراهانش را اعلام کرد. وی گفت: مراسم اصلی در تهران و مشهد و روز پنجشنبه در ساعت ۱۷ در مصلای تهران برگزار می‌شود. تا جلوه‌ای برای ارائه وجه خدمات شهدای پرواز خدمت فراهم کنیم و در این برنامه پیام سیدحسن نصرالله پخش می‌شود و همسر شهید رئیسی سخنرانی خواهد داشت.

محمدمهدی اسماعیلی با بیان این که وظیفه‌ای جز تسهیل و هماهنگی مراسم چهلم شهدای پرواز اردیبهشت قائل نیستیم، گفت: در برنامه‌های تکریم در این مدت آنچه بیش از همه ملموس و محسوس است میدان‌داری مردم است. بنای ما این است که در مراسمات اربعین وجه مردمی را تسهیل کنیم.

وی درباره رسانه‌های حاضر در آیین‌های چهلم شهیدان پرواز اردیبهشت گفت: اطلاعی که دارم این که از ۹۰ رسانه خارجی اعلام حضور کردند و به اینها اضافه هم خواهند شد. مهمان های خارجی در اختیار وزارت خارجه است و اعلام خواهد شد.

نظر شما