شناسهٔ خبر: 67366015 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

ابداع یک روش جدید برای تولید بروموگرافن

دانشمندان دانشگاه ناگالند در هند، موفق به ابداع یک روش جدید برای تولید بروموگرافن شده‌اند که یکی از اشکال اصلاح شده گرافن است. دانشمندان دانشگاه ناگالند در هند، موفق به ابداع یک روش جدید برای تولید بروموگرافن شده‌اند که یکی از اشکال اصلاح شده گرافن است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا؛ گرافن یک ماده بسیار محکم با هدایت الکتریکی و حرارتی بالاست، اما به دلیل حلالّیت ضعیف در برخی حلّال‌ها اغلب به صورت محدود مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این محدودیت را می‌توان توسط بروموگرافن که یکی از اشکال اصلاح شده گرافن است، به راحتی حل کرد. در واقع، ساختار بروموگرافن باعث افزایش واکنش‌پذیری شیمیایی و تطبیق‌پذیری گرافن می‌شود.

در روش‌های رایج برای تولید بروموگرافن، اغلب شرایط سخت مانند درجه حرارت بالا، فشار‌های زیاد و مواد شیمیایی خطرناک مانند برمین مایع مورد نیاز است که خطرات ایمنی قابل‌توجهی را به همراه دارند، زمان‌بر هستند و معضلات متعددی را برای محیط‌زیست به وجود می‌آورند.

در روش جدید، از یک ماده ایمن‌تر موسوم به تترابوتیل آمونیوم تری‌برومید استفاده می‌شود که اکسید گرافن را طی مجموعه‌ای از واکنش‌های شیمیایی به بروموگرافن تبدیل می‌کند. آزمایشات نشان داده است که این فرآیند تنها طی یک ساعت انجام می‌شود و علاوه‌بر ایمنی بالا، بسیار سازگار با محیط‌زیست است.

بروموگرافن در زمینه‌های مختلف مانند الکترونیک، کامپوزیت و مواد پیشرفته استفاده شده است.

انتهای پیام/

نظر شما