شناسهٔ خبر: 67365844 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: انصاف نیوز | لینک خبر

مزیت های یادگیری زبان ژاپنی

صاحب‌خبر -

رپورتاژ آگهی

یادگیری یک زبان جدید هم سرگرم کننده است و هم چالش برانگیز و همانطور که می دانید یادگیری یک زبان جدید می تواند حافظه را تقویت کند و تفکر شناختی را بهبود بخشد و به بهبود مهارت های ارتباطی نیز کمک کند.

یکی از زبان های پرکاربرد برای یادگیری، زبان ژاپنی است. کشور ژاپن یکی از قطب های اقتصادی قدرتمند در جهان می باشد که بعد از آمریکا مقام دوم را دارد. اکثر زبان آموزان ژاپنی این زبان را به دلیل نیاز های تجاری یا پیشینه فرهنگی خاص ژاپن و به علت گسترش روز افزون صنعت سینمایی و انیمه انتخاب می کنند.

موسسه دهخدا با برگزاری کلاس های آموزش ژاپنی به صورت حضوری و آنلاین با استفاده از اساتید برجسته به زبان آموزان کمک می کند تا به یادگیری زبان ژاپنی بپردازند و در هر چهار مهارت زبانی رشد کنند.

آیا یادگیری زبان ژاپنی دشوار است؟

از آنجایی که این زبان دارای سه سیستم نوشتاری متمایز، ساختار های دستوری منحصر به فرد و تلفظ های چالش برانگیز است، شما نیاز دارید تا برای یادگیری این زبان تعهد و پشتکار داشته باشید. با این حال، به لطف فراوانی ابزار های یادگیری آنلاین، کلاس های آموزشی زبان ژاپنی، یادگیری این زبان کمی آسان تر شده است.

یادگیری ژاپنی چقدر طول می کشد؟ 

زمان مورد نیاز برای یادگیری زبان ژاپنی برای هر زبان آموز منحصر به فرد است و به عوامل مختلفی بستگی دارد: اهداف یادگیری فردی شما، سطح مهارت فعلی شما، تجربه یادگیری زبان های خارجی دیگر، تعهد شما به مطالعه و …. باید بدانید برای اینکه سرعت یادگیری خود را افزایش دهید باید یک برنامه ریزی دقیق داشته باشید.

مزیت های یادگیری زبان ژاپنی

۱. افزایش تقاضا برای مترجمان ژاپنی

تقاضا برای مترجمان ژاپنی با سرعت زیادی در حال افزایش است. با افزایش روز افزون تعداد مسافران تجاری ژاپنی، انتظار می رود تقاضا در سال های آینده بیشتر افزایش یابد. در نتیجه، بسیاری از شرکت ها شروع به استخدام مترجمان حرفه ای برای تسهیل ارتباط بین کارمندان خارجی و همتایان ژاپنی خود کرده اند. علاوه بر این، شرکت ها به طور فزاینده ای از ژاپنی به عنوان زبان اصلی خود برای ارتباطات تجاری استفاده می کنند.

۲. فرصت های شغلی بیشتر

فرصت های شغلی زیادی هم در زمینه فناوری اطلاعات و هم در زمینه های غیر IT در ژاپن وجود دارد. اگر زبان ژاپنی بلد باشید، می توانید در هر زمینه ای، از امور مالی گرفته تا مراقبت های بهداشتی، شغلی پیدا کنید. فرصت های شغلی زیادی در صنایع IT وجود دارد که نیاز به تخصص در زبان ژاپنی دارد، همچنین می توانید در زمینه های غیر IT مانند بانکداری، مشاوره یا پزشکی و غیره شغلی پیدا کنید، که در آن مهارت زبان ژاپنی برای یافتن شغل مورد نیاز است.

۳. فرصت تحصیل در ژاپن

اگر علاقه مند به تحصیل در ژاپن هستید، یادگیری زبان ژاپنی اولین قدم برای رسیدن به هدف شما خواهد بود. با داشتن سطح پیشرفته زبان ژاپنی می توانید در بسیاری از دانشگاه ها و کالج های معتبر ژاپن پذیرش بگیرید. یادگیری زبان ژاپنی به شما کمک می کند سریعتر از دیگرانی که چیزی در مورد این زبان نمی دانند به اهداف خود برسید.

۴. قادر به درک فرهنگ ژاپن

ژاپنی ها از نظر فرهنگی افراد متفاوتی هستند. آن ها هویت، فرهنگ و سبک زندگی خود را دارند. زبانی که آن ها صحبت می کنند با زبان های دیگر متفاوت است. مجموعه ای از کلمات، صدا ها و دستور زبان خاص خود را دارد. توانایی درک زبان ژاپنی به شما در یادگیری فرهنگ آن ها و همچنین سبک زندگی آن ها کمک می کند. با یادگیری زبان ژاپنی، می توانید اطلاعات بیشتری در مورد ژاپن و مردم آن پیدا کنید. همچنین می توانید با مطالعه کتاب یا تماشای فیلم، اطلاعاتی در مورد فرهنگ و سنت های آن ها کسب کنید. با اینکه یادگیری زبان ژاپنی پیچیده و دشوار است. اما با گذشت زمان و تمرین، می توان زبان ژاپنی را از پایه یاد گرفت و بر آن مسلط شد.

۵. می توانید مربیگری را برای امتحانات JLPT شروع کنید

اگر به زبان ژاپنی تسلط دارید می توانید برای امتحانات JLPT مربیگری را شروع کنید. شما می توانید نحوه مطالعه برای امتحانات JLPT را به دیگران آموزش دهید. آزمون مهارت زبان ژاپنی (JLPT) یک آزمون استاندارد است که همه زبان آموزان ژاپنی باید برای تأیید مهارت خود در آن شرکت کنند. سطوح JLPT طوری طراحی شده است که برای هر کسی که مایل به مطالعه زبان ژاپنی به عنوان زبان دوم است، شرکت کند.

۶. به شروع یک شغل آموزشی در ژاپن کمک می کند

یادگیری زبان ژاپنی می تواند به شما در توسعه مهارت های ارتباطی بهتر کمک کند. اگر به دنبال کار در موقعیت ‌هایی باشید که نیاز به تعامل با دانش ‌آموزان دارد، مانند معلمان مهدکودک، مدیران مدارس ابتدایی و اساتید دانشگاه، بسیار مفید خواهد بود. اگر می خواهید حرفه خود را شروع کنید یا به سمت تدریس سوق دهید، یادگیری ژاپنی می تواند به شما در ایجاد روابط با دانش آموزان و کارکنان ژاپنی کمک کند.

۷. دانستن زبان ژاپنی شما را از دیگران متمایز می کند

اکثر افرادی که یک زبان خارجی یاد می گیرند یک زبان اروپایی مانند اسپانیایی، فرانسوی، آلمانی یا ایتالیایی را انتخاب می کنند. انتخاب زبانی که کمتر یاد گرفته می شود در رزومه تان، شما را از سایرین متمایز می کند.

۸. ژاپنی پله ای برای یادگیری سایر زبان های آسیایی 

به طور خاص، دستور زبان ژاپنی بسیار شبیه به زبان کره ای است و هر دو زبان دارای یک سیستم افتخاری هستند که نشان دهنده احترام بسیار زیاد آن ها است. زبان ژاپنی سیستم نوشتاری کانجی خود را از سیستم ایدئوگرافیک چینی گرفته است. یادگیری ژاپنی شما را یک قدم به زبان کره ای یا چینی نزدیکتر می کند زیرا بسیاری از مفاهیم زیربنای این زبان مشابه هستند.

نظر شما