شناسهٔ خبر: 67290073 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: فرارو | لینک خبر

لیموناد سبز، یک لیوان شربت خنک تابستانی

شربت لیموناد سبز یکی از انواع شربت‌های خنک کافی شاپی است که می‌توانید آن را با روشی ساده در منزل تهیه کنید و از خوردن آن در روزهای گرم تابستان لذت ببرید.

صاحب‌خبر -

فراروـ  با نزدیک شدن به فصل تابستان و شروع فصل گرما بدن دچار تعریق بیشتری می‌شود؛ درنتیجه به آب بیشتری نیاز دارد. نوشیدن شربت‌های خنک در فصل گرما یکی از روش‌هایی است که می‌توانید با استفاده از آن آب از دست رفته بدن را تأمین کنید. مصرف این نوشیدنی‌های خنک تأثیر بسیار زیادی در خنک شدن بدن و کاهش گرمازدگی دارد. شربت لیموناد سبز یکی ازه مین نوشیدنی‌های خنک و دلچسب است که از ترکیب خیار با لیمو ترش و شربت تهیه می‌شود و طعم بی نظیری دارد که باید حتما آن را امتحان کنید. اگر دوست دارید این نوشیدنی خنک کافی شاپی را در منزل تهیه کنید، در ادامه این مطلب با آموزش شربت لیموناد سبز با ما همراه باشید.

مواد لازم

خیار قلمی: ۵ عدد
آب لیمو ترش تازه: ۱ پیمانه
لیمو زرد: ۱ عدد
لیمو ترش سبز: ۲ عدد
برگ نعناع: ۱ مشت
یخ: به مقدار لازم
مواد لازم برای تهیه شربت
آب: ۱ پیمانه
شکر: ۱ پیمانه
پوست لیمو زرد رنده شده: ۱ قاشق غذاخوری

طرز تهیه

لیموناد سبز

برای درست کردن این لیموناد خوشمزه ابتدا آب و شکر و رنده پوست لیمو ترش را داخل یک قابلمه بریزید و روی حرارت اجاق گاز بگذارید تا کم کم شروع به جوشیدن کند و شکر کاملا حل شود. بعد از اینکه شربت ۵ دقیقه جوشید، اجاق گاز را خاموش کنید و شربت را کنار بگذارید تا خنک شود.
در مرحله بعد ابتدا لیمو ترش‌ها را با آب و نمک بشویید، سپس آب لیمو را بگیرید و داخل پارچ مخلوط کن بریزید. حالا خیار‌ها را با پوست خرد کنید و داخل مخلوط کن بریزید. لیمو زرد را پوست و سپس حلقه کنید و به مواد داخل پارچ مخلوط کن اضافه کنید. حالا دستگاه را به مدت ۱ دقیقه بزنید تا همه مواد با هم مخلوط شوند. مواد میکس شده را از صافی رد کنید و آب صاف شده را داخل یک پارچ بریزید و شربت خنک شده را به آن اضافه کنید. در آخر لیمو ترش را به صورت حلقه‌ای خرد کنید و همراه با برگ نعناع تازه و تکه‌های یخ به شربت اضافه کنید و هم بزنید. حالا لیموناد آماده و خنک را داخل لیوان سرو بریزید و میل کنید، نوش جان.

نظر شما