شناسهٔ خبر: 67285227 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

وزیر کشور:

جوانی جمعیت دغدغه اصلی کشور است / اجرای طرح‌ اقدام ملی مسکن یکی از افتخارات دولت است

وزیر کشور: وزیر کشور گفت: اجرای قانون جوانی جمعیت یکی از نیازهای فوری و مهم و دغدغه اصلی کشور است که در دستور کار رئیس جمهور شهید قرار داشت. در این راستا امروز یکی از وعده‌های دیگر رئیس جمهور شهید در حوزه مسکن و جوانی جمعیت محقق شده است و پیگیری می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایلنا، احمد وحیدی در مراسم اهدای زمین به خانواده‌های خوش‌جمعیت استان مرکزی در شهر جدید امیرکبیر شهرستان اراک، افزود: اجرای طرح‌ اقدام ملی مسکن یکی از افتخارات دولت است و شهید جمهور همواره پیگیر اجرای بی چون و چرای این طرح اساسی بود.

وی ادامه داد: مسکن یکی از نیازهای ضروری مردم و تأمین آن برای افراد نیازمند، بر عهده دولت است. با اقداماتی که از سوی دولت انجام شده است، خوشبختانه امروز تحویل مسکن در سراسر کشور انجام می‌شود. شتاب‌بخشی به پروژه‌های مسکونی کشور مدیون حمایت‌های شهید جمهور است.

وزیر کشور اظهار داشت: در سال‌های گذشته دچار رکود شدید در حوزه مسکن بودیم و باید آنچه از قبل مانده بود نیز به اتمام می‌رسید و همچنین کارهای در دست اقدام نیز باید آغاز می‌شد. از سویی دیگر رکود شدید اقتصادی و رشد منفی تورم نزدیک به 60 درصد وجود داشت.

وحیدی تصریح کرد: شهید رئیسی در چنین شرایطی دولت را تحویل گرفتند. شرایطی که گفته می‌شد حتی مشکل آب کشور هم بدون حل مسائل کشور ایران با کشور آمریکا ساماندهی نمی‌شود. اما این باور 100 درصد غلط و شرک‌آلود بود.

وی بیان داشت: شهید جمهور پروژه‌های مختلفی از جمله در حوزه مسکن را در این شرایط آغاز کرد. به گفته وزیر راه و شهرسازی عملیات اجرایی 2 میلیون و 600 هزار مسکن در کشور آغاز شده است. این فرایند در 2 سال نخست دوره نخست دولت سیزدهم صورت گرفت که اقدامی شگفت‌انگیز بود.

وزیر کشور تأکید کرد: شهید رئیسی تمام تلاش خود را برای توسعه اقتصادی کشور و حل مشکلات مردم به کار گرفت. در حوزه اقتصاد احیای واحدهای تعطیل و در حوزه مشکلات مردم هم ساخت 2 میلیون و 600 هزار واحد مسکونی را در کارنامه درخشان خود دارد.

وحیدی در پایان با اشاره به انتخابات پیش رو، ابراز داشت: امیدواریم در آستانه انتخابات جدید، رئیس جمهوری انتخاب شود که با شدت راه شهید جمهور را ادامه دهد و نیاز مردم به مسکن و جوانی جمعیت به عنوان 2 عنصر مهم قدرت رفع شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید ایران نیز در این مراسم گفت: در طرح نهضت ملی مسکن 2 میلیون و 650 هزار واحد مسکونی در نقاط مختلف کشور کلید خورده که بخشی از این واحدها تحویل متقاضیان شده است.

سعید غفوری به اقدامات دولت در حوزه توسعه و ساخت مسکن در کشور اشاره داشته و افزود: با پیگیری‌های شهید جمهور اکنون کشور تبدیل به کارگاه بزرگ ساخت مسکن شده، به طوری که رشد تولید مسکن از 6.9 درصد به 7.1 در دولت مردمی رسیده است.

وی به عملیاتی شدن طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای جدید اشاره کرده و ادامه داد: طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای پرند، هشتگرد، پردیس و سهند به بهره‌برداری رسیده است. امروز در اراک و هفته آینده نیز در اصفهان واگذار زمین و مسکن عملیاتی می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید ایران اظهار داشت: در حال حاضر مهمترین مشکل و چالش شهرهای جدید در کشور، تأمین آب است. در این راستا انتظار می‌رود وزارت نیرو نسبت به این موضوع توجه ویژه داشته باشد.

استاندار مرکزی نیز در این مراسم گفت: در طرح جوانی جمعیت و نهضت ملی مسکن استان، تعداد 9000 واحد مسکونی و زمین برای واگذاری متقاضیان و خانواده‌های خوش‌جمعیت پیش‌بینی شده است. امروز نیز اسناد بیش از 2150 واحد مسکونی طرح جوانی جمعیت در چندین شهرستان این استان تحویل داده خواهد شد.

فرزاد مخلص‌الائمه افزود: شهر جدید امیرکبیر تنها و نخستین شهر ویلایی کشور است که به نام بنیانگذار مبارزه با استکبار، میرزا تقی خان امیرکبیر نامگذاری شده است. به دلیل شرایط ویلایی بودن شهر امیرکبیر، متقاضیان بسیاری برای خرید زمین و سکونت در این شهر وجود دارد.

وی ادامه داد: بیمارستان حضرت ولیعصر (عج) اراک به عنوان ابر پروژه درمانی کشور هفته آینده با حضور سرپرست ریاست جمهوری به بهره‌برداری می‌رسد. اکنون بیمارستان زنان و زایمان سینا آشتیانی اراک فعالیت خود را آغاز کرده و مرکز دیالیز نیز اولین بیمار خود را پذیرش کرده است.

استاندار مرکزی همچنین در ارتباط با بهره‌برداری از دیگر پروژه‌های این استان، اظهار داشت: هفته آینده با حضور سرپرست ریاست جمهوری به صورت وبیناری، تعدادی از پروژه‌ها در حوزه‌های مختلف از جمله راه و شهرسازی، سلامت، آب‌رسانی و ... به بهره‌برداری خواهد رسید. 

انتهای پیام/

نظر شما