شناسهٔ خبر: 67281227 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد

احداث ۲۶۵۰ واحد مسکونی در کشور در قالب طرح نهضت ملی مسکن

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید ایران گفت: ساخت ۲۶۵۰ واحد مسکونی در طرح نهضت ملی مسکن در نقاط مختلف کشور آغاز شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی، سعید غفوری صبح امروز _پنجشنبه سی‌ویکم خرداد_ در آئین اهدای زمین طرح جوانی جمعیت استان مرکزی اظهار کرد: ساخت بخشی از این واحدها به اتمام رسیده و به متقاضیان واگذار شده است.

وی افزود: با پیگیری‌های شهید جمهور اکنون کشور تبدیل به کارگاه بزرگ ساخت مسکن شده، به نحوی که رشد تولید مسکن از ۶.۹ درصد به ۷.۱ درصد در دولت مردمی افزایش یافته است.

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید ایران تصریح کرد: دولت سیزدهم از همان روزهای ابتدایی فعالیت خود، تولید مسکن را در قالب طرح‌هایی از جمله نهضت ملی مسکن در برنامه‌های خود قرار داد.

غفوری اضافه کرد: این طرح در حالی در روند اجرایی شدن قرار گرفته است که به دلیل مشکلات برجای مانده از دولت قبل، هنوز تا رسیدن به وضعیت مطلوب فاصله زیادی دارد و به عبارت بهتر زمان‌بر بود.

وی خاطرنشان کرد: طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای پرند، هشتگرد، پردیس و سهند افتتاح شده است، هفته آینده در اصفهان اجرایی خواهد شد و امروز نیز واگذاری زمین و مسکن در اراک عملیاتی می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه دولت سیزدهم با رویکرد تولید و عرضه مسکن سیاست‌های خود را در بخش مسکن بنا نهاد، ادامه داد: مهم‌ترین مشکل و چالش شهرهای جدید تأمین آب است که انتظار می‌رود وزارت نیرو نسبت به رفع این مشکل اقدام ویژه داشته باشد.

غفوری تاکید کرد: ساخت ۲۶۵۰ واحد مسکونی در طرح نهضت ملی مسکن در نقاط مختلف کشور آغاز شده است.

بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان بودجه عمرانی در استان مرکزی هزینه شد

فرزاد مخلص‌الائمه، استاندار مرکزی نیز در این آئین تاکید کرد: در مجموع در سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ بیش از ۱۰ هزار میلیارد ۶۰ میلیارد تومان بودجه عمرانی در استان هزینه شد که سه برابر بیشتر از بودجه مجموع شش سال ماقبل آن است.

وی اظهار کرد: امروز به‌صورت هم‌زمان بیش از ۲۱۷۰ قطعه زمین به خانواده‌های خوش جمعیت استان واگذار و ۲۶۴ واحد تحویل متقاضیان می‌شود که بیشتر مربوط به شهرستان ساوه است.

استاندار مرکزی اضافه کرد: هفته آینده نیز تعدادی از ابرپروژه‌های استان در حوزه‌های عمرانی و سلامت با حضور مسئولان ملی افتتاح خواهد شد.

مخلص‌الائمه تصریح کرد: بیمارستان ولیعصر (عج) سرانجام پس از ۱۸ سال هفته آینده افتتاح می‌شود، از روز گذشته نیز فعالیت در بیمارستان جدید زنان و زایمان استان آغاز شد و مرکز دیالیز بیمارستان امیرالمومنین (ع) اولین پذیرش را انجام داد.

وی افزود: اگر قرار بود به روال سال‌های گذشته و همان راهبرد قبل بودجه تخصیص پیدا کند، بسیاری از پروژه‌های که در دو سال گذشته افتتاح شد یا هم‌اکنون در مراحل نهایی است یا باید سال ۱۴۳۰ به بهره‌برداری می‌رسید.

استاندار مرکزی گفت: ۹۰۰۰ واحد مسکونی برای خانواده‌های خوش‌نشین در استان پیش‌بینی شده است که امروز ۲۱۵۰ واحد مسکونی در چند شهرستان استان به صورت ویدئو کنفرانس افتتاح می‌شود.

مخلص‌الائمه اضافه کرد: شهر جدید امیرکبیر تنها شهر ویلایی کشور است که متقاضیان زیادی برای خرید زمین و سکونت در این شهر دارد.

نظر شما