شناسهٔ خبر: 67287713 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید:

شهر جديد اميرکبير آماده شروع جهشي براي ساخت خانه حياط دار است

صاحب‌خبر -
شهر جديد اميرکبير آماده شروع جهشي براي ساخت خانه حياط دار است
خبرگزاری آریا - مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید با حضور در آیین اهدای زمین‌ به متقاضیان در شهر جدید امیرکبیر واقع در استان مرکزی گفت: شهر جدید امیرکبیر آماده شروع جهشی برای ساخت خانه‌های یک طبقه حیاط دار است و لازم است.

به گزارش خبرگزاری آریا سعید غفوری امروز در آیین اهدای زمین‌ به خانواده‌های خوش جمعیت استان مرکزی در شهر جدید امیرکبیر اظهار کرد: با پیگیری‌های رئیس جمهوری شهید، امروز ایران اسلامی تبدیل به کارگاه بزرگ ساخت مسکن در کشور شده است و به گواه آمار بانک مرکزی رشد ساخت‌وساز تولید مسکن از منفی 6.9 درصد در سال 1400 با همت رئیس جمهور 7.1 درصد در پایان سال 1402 رسیده است به طوری که حجم افتتاح‌ها و واگذاری زمین در قالب طرح جوانی جمعیت و واگذاری انفرادی و گروهی افزایش پیدا کرده است.
وی افزود: در هفته گذشته در شهرهای جدید پرند، هشتگرد، ایوانکی، سهند واگذاری زمین وجود داشته و در شهرهای جدید اصفهان هفته آینده واگذاری خواهیم داشت و امروز در شهر جدید امیرکبیر واگذاری زمین انجام خواهد شد.
مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید ایران تصریح کرد: شهر جدید امیرکبیر آماده شروع جهشی برای ساخت ویلایی است و لازم است وزیر کشور مساعدت داشته باشند تا توسط دستگاه‌های خدمات رسان و شبکه‌های زیرساخت تامین آب پایدار این شهر شکل گیرد.
غفوری بیان کرد: امروز خرسندیم که واگذاری زمین در قطعات 200 و300 متری به طرح جوانی جمعیت انجام خواهد شد و برنامه‌های خوبی برای این شهر در نظر داریم و برای خدمات روبنایی شهر جدید امیر کبیر برنامه‌های وجود دارد.
وی ادامه داد: امروز ساخت و ساز طرح نهضت ملی از 2 میلیون و 653 هزار واحد گذشته است و در هفته‌های آینده شتاب بیشتری خواهد گرفت که به برکت خون رییس جمهور شهید محقق شده است، امیدواریم این طرح ملی در سنوات آینده تداوم داشته باشد.
فرزاد مخلص الائمه، استاندار مرکزی در این آیین اظهار کرد: 9 هزار واحد مسکونی و زمین در طرح جوانی جمعیت و نهضت ملی مسکن برای متقاضیان پیش بینی شده که امروز اسناد بیش از 2 هزار و 150 واحد در چند شهرستان‌های استان برای طرح جوانی جمعیت تحویل داده خواهد شد.
وی افزود: حدود 264 واحد مسکونی نیز امروز به بهره برداران و متقاضیان عمدتا در شهرستان ساوه تحویل داده خواهد شد. هفته آینده به صورت وبیناری با سرپرست ریاست جمهوری تعدادی از پروژه ها از جمله در حوزه راه و شهرسازی، سلامت، آب‌رسانی و غیره افتتاح خواهد شد.
استاندار مرکزی تصریح کرد: در همان روز بیمارستان ولیعصر اراک نیز بهره برداری می‌رسد و اکنون بیمارستان زنان و زایمان سینا آشتیانی اراک فعالیت خود را آغاز کرده و دیالیز اولین بیمار خود را نیز پذیرش کرده است. 
مخلص‌الائمه عنوان کرد: شهر جدید امیرکبیر تنها و نخستین شهر ویلایی کشور است که به نام بنیانگذار مبارزه با استکبار میرزا تقی خان امیرکبیر نامگذاری شده است و امیدواریم بتوان در ادامه مسیر مبارزه با همه عوامل استکبار طی شود.

نظر شما