شناسهٔ خبر: 67282917 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

آیت الله نوری همدانی:

روند رسیدگی به پرونده‌ها باید تسریع شود

شیما احمدزاده

آیت الله نوری همدانی گفت: ما شاهد تلاش و تحول در قوه قضائیه هستیم و تشکر می کنیم و امیدواریم خدمت رسانی که در حال انجام است ارتقاء بیشتری پیدا کند.

صاحب‌خبر -

این مرجع تقلید امروز ۳۱ خردادماه در دیدار با حجت الاسلام حکمت علی مظفری، رئیس دیوان عدالت اداری، بر لزوم ارتقای خدمات و تسریع در رسیدگی به پرونده‌های قضایی و صدور آرا تاکید کرد.

این مرجع تقلید با اشاره به نامه ۵۳ نهج البلاغه حضرت امیر المومنین علی (ع) خطاب به مالک اشتر هنگام اعزام به سرزمین مصر، اظهار کرد: حضرت امیر المومنین علی (ع) در این نامه ویژگی‌های قضات را ذکر کردند؛ بنابر فرمایش مولای متقیان حضرت علی (ع) قضات باید پر حوصله باشند و سعه صدر داشته باشند؛ کسانی باشند که تطمیع نشوند؛ کسانی که در قضاوت دقت و سرعت عمل داشته باشند.  

وی زمان رسیدگی به پرونده ها را طولانی دانست و افزود: روند رسیدگی‌ها باید تسریع شود؛ چهار ماه زمان زیادی است. اگر حجم کار سنگین است تعداد نفرات را افزایش دهید و یا افرادی را بر کرسی قضاوت بنشانید که دقت و سرعت عمل را توامان داشته باشند. حضرت امیر المومنین (ع) به بسیاری از مسائل قضایی در همان مسجد کوفه رسیدگی می کردند.  

این مرجع تقلید اضافه کرد: مردم و مراجعین می‌خواهند در اسرع وقت به پرونده ها و مشکلاتشان رسیدگی شود.

وی تحول در دستگاه قضایی در سال‌های اخیر را مثبت ارزیابی کرد و گفت: ما شاهد تلاش و تحول در قوه قضائیه هستیم و تشکر می کنیم و امیدواریم خدمت رسانی که در حال انجام است ارتقاء بیشتری پیدا کند.

انتهای پیام 

نظر شما