شناسهٔ خبر: 67283942 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

آیت الله نوری همدانی : رسیدگی به پرونده‌های قضایی تسریع شود

قم - ایرنا- آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع عظام تقلید ، با اشاره به تلاش ها و تحول صورت گرفته در قوه قضاییه خواستار تسریع در رسیدگی به پرونده های قضایی در کشور شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی دفتر آیت الله نوری همدانی ، وی روز پنجشنبه در دیدار رئیس دیوان عدالت اداری اظهار داشت: ما شاهد تلاش و تحول در قوه قضائیه هستیم و تشکر می کنیم و امیدواریم خدمت رسانی که در حال انجام است ارتقاء بیشتری پیدا کند.

وی همچنین بر لزوم ارتقای خدمات و تسریع در رسیدگی به پرونده های قضایی و صدور آرا تاکید کرد.

وی در ادامه در ادامه این مرجع تقلید به نامه ۵۳ نهج البلاغه حضرت امیر المومنین علی (ع) خطاب به مالک اشتر هنگامه اعزام به سرزمین مصر اشاره نمود و گفت:‌ حضرت امیر المومنین علی (ع) در این نامه ویژگی‌های قضات را ذکر نموده اند؛ بنا بر فرمایش مولای متقیان قضات باید پر حوصله باشند و سعه صدر داشته باشند؛ کسانی باشند که تطمیع نشوند؛ کسانی که در قضاوت دقت و سرعت عمل داشته باشند.

وی زمان رسیدگی به پرونده ها را طولانی دانسته و افزود: روند رسیدگی ها باید تسریع شود؛ چهار ماه زمان زیادی است. اگر حجم کار سنگین است تعداد نفرات را افزایش دهید و یا افرادی را بر کرسی قضاوت بنشانید که دقت و سرعت عمل را توامان داشته باشند. حضرت امیر المومنین (ع) بسیاری از مسائل قضایی در همان مسجد کوفه رسیدگی می‌کردند.

آیت الله نوری همدانی در ادامه افزود: مردم و مراجعین می خواهند در اسرع وقت به پرونده ها و مشکلاتشان رسیدگی شود.

وی تحول در دستگاه قضایی در سالهای اخیر را مثبت ارزیابی نمود و فرمودند: ما شاهد تلاش و تحول در قوه قضائیه هستیم و تشکر می کنیم و امیدواریم خدمت رسانی که در حال انجام است ارتقاء بیشتری پیدا کند.

شایان ذکر است در ابتدای این دیدار حجت الاسلام حکمت علی مظفری به ارائه گزارشی از فعالیت ها و خدمات صورت گرفته پرداخت.

نظر شما