شناسهٔ خبر: 67282392 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

آیت‌الله نوری همدانی: قضات سعه صدر داشته باشند / روند رسیدگی به پرونده‌ها تسریع شود

آیت الله نوری همدانی در دیدار رئیس دیوان عدالت اداری با تاکید بر ضرورت تسریع در رسیدگی به پرونده ها، گفتند: بنا بر فرمایش مولای متقیان حضرت علی (علیه السلام) قضات باید پر حوصله باشند و سعه صدر داشته باشند؛ کسانی باشند که تطمیع نشوند؛ کسانی که در قضاوت دقت و سرعت عمل داشته باشند. آیت الله نوری همدانی در دیدار رئیس دیوان عدالت اداری با تاکید بر ضرورت تسریع در رسیدگی به پرونده ها، گفتند: بنا بر فرمایش مولای متقیان حضرت علی (علیه السلام) قضات باید پر حوصله باشند و سعه صدر داشته باشند؛ کسانی باشند که تطمیع نشوند؛ کسانی که در قضاوت دقت و سرعت عمل داشته باشند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا از قم،  آیت الله نوری همدانی، پیش از ظهر امروز در دیدار حجت الاسلام والمسلمین حکمتعلی مظفری رئیس دیوان عدالت اداری، بر لزوم ارتقای خدمات و تسریع در رسیدگی به پرونده های قضایی و صدور آرا تاکید کردند.

این مرجع تقلید به نامه ۵۳ نهج البلاغه حضرت امیر المومنین علی (علیه السلام) خطاب به مالک اشتر هنگام اعزام به سرزمین مصر اشاره و اظهار کردند: حضرت امیر المومنین علی (علیه السلام) در این نامه ویژگی‌های قضات را ذکر کرده اند؛ بنا بر فرمایش مولای متقیان حضرت علی (علیه السلام) قضات باید پر حوصله باشند و سعه صدر داشته باشند؛ کسانی باشند که تطمیع نشوند؛ کسانی که در قضاوت دقت و سرعت عمل داشته باشند.

معظم له زمان رسیدگی به پرونده ها را طولانی دانستند و افزودند: روند رسیدگی ها باید تسریع شود؛ چهار ماه زمان زیادی است. اگر حجم کار سنگین است تعداد نفرات را افزایش دهید و یا افرادی را بر کرسی قضاوت بنشانید که دقت و سرعت عمل را توأمان داشته باشند. حضرت امیرالمومنین (علیه السلام) به بسیاری از مسائل قضایی در همان مسجد کوفه رسیدگی می کردند.

این مرجع تقلید در ادامه یادآور شدند: مردم و مراجعین می خواهند در اسرع وقت به پرونده ها و مشکلاتشان رسیدگی شود.

حضرت آیت الله نوری همدانی، تحول در دستگاه قضایی در سالهای اخیر را مثبت ارزیابی کردند و ادامه دادند: ما شاهد تلاش و تحول در قوه قضائیه هستیم و تشکر می کنیم و امیدواریم خدمت رسانی که در حال انجام است ارتقاء بیشتری پیدا کند.

در ابتدای این دیدار حجت الاسلام والمسلمین حکمتعلی مظفری به ارائه گزارشی از فعالیت ها و خدمات صورت گرفته پرداخت.

انتهای پیام

نظر شما