شناسهٔ خبر: 67282916 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رئیس ستاد مرکزی پزشکیان در خراسان رضوی:

ما راهی جز روزنه‌گشایی و گفت‌وگو نداریم

رئیس ستاد مرکزی پزشکیان در خراسان رضوی گفت: ما راهی جز روزنه‌گشایی و گفت‌وگو نداریم. به مصلحت کشور و مردم نیست که دو جناح علیه هم پرخاشگری کنند. ما باید با حاکمیت و جناح مقابل مباحثه کنیم، زیرا همه در این کشور شریک هستیم و باید حرف همه مردم شنیده شود.

صاحب‌خبر -

محمدصادق جوادی حصار امروز ۳۱ خرداد در نشست خبری ستاد مرکزی مسعود پزشکیان در خراسان رضوی با تاکید بر لزوم برگزاری انتخابات پرشور، اظهار کرد: اگر هر فردی مسیر را با دقت انتخاب کند، در جهت تحقق اهداف آن مسیر، تلاش و مبارزه مدنی می‌کند.

وی در خصوص رویکرد پزشکیان به سیاست خارجی، بیان کرد: پزشکیان با انتخاب دکتر ظریف به عنوان مشاور، رویکرد خود نسبت به دیپلماسی را نشان داد و اعلام کرد که ما باید با جهان تعامل سازنده داشته باشیم و بر اساس حکمت و مصلحت و رابطه منطقی مبتنی بر منافع ملی عمل کنیم؛ نه باج بدهیم و نه باج بگیریم و نه خود را به کسی تحمیل کنیم و نه اجازه دهیم کسی آرای خود را به ما تحمیل کند. اقتصاد هم باید مبتنی بر منافع ملی باشد و بر این اساس ما با هیچ کشوری دوست و دشمن نیستیم.

رئیس ستاد مرکزی پزشکیان در خراسان رضوی ادامه داد: در صورت پیروزی دکتر پزشکیان، قطعا روابط با همسایگان و کشورهای پیرامون را تحکیم خواهیم بخشید و در فرامنطقه نیز با توجه به اهمیت گسترش عمق استراتژیک کشور، به دنبال تنش‌زدایی با دنیا خواهیم بود تا اقتصاد را از انحصار جریانات بیرونی خارج کنیم و تحریم‌ها را بشکنیم و در داخل هم انحصارطلبی، رانت‌خواری و اقتصاد خصولتی را از بین ببریم و اقتصاد را در اختیار مردم بگذاریم‌.

جوادی حصار اضافه کرد: اقتصاد باید مسیر علمی و بدون تنش را پیش رود وهر لحظه تصمیم جدیدی گرفته نشود. هر سرمایه‌گذار خارجی ابتدا به ثبات تصمیمات اقتصادی ما توجه دارد و سپس تصمیم می‌گیرد در ایران سرمایه‌گذاری کند یا نه. لذا باید از تصمیمات خلق‌الساعه دولتی بپرهیزیم و هر روز تصمیمات جدیدی در حوزه گمرک، بورس، تولید و... نگیریم.

وی با بیان اینکه جهت‌گیری دکتر پزشکیان به سمت اقتصاد عدالت‌محور است، عنوان کرد: باید کار را به دست افراد متخصص، پاکدست و باسابقه بسپاریم. با در پیش گرفتن اقتصاد عدالت‌محور، ممکن است به سرعت یا در میان‌مدت به تک‌نرخی شدن ارز برسیم و شفافیت بورس را افزایش دهیم. اقتصاد تولیدی و بین‌المللی هدف ماست. تولید باید بازار خارجی داشته باشد.

رئیس ستاد مرکزی پزشکیان در خراسان رضوی با اشاره به نخستین مناظره انتخاباتی، گفت: نظرسنجی‌ها حاکی از این است که مناظره اول کلی‌گویی بود و نظر من هم همین است، اما در ۴ دقیقه نمی‌توانید بیش از کلی‌گویی و ارائه چشم‌انداز کاری کنید. اما باز هم نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد پزشکیان اگر از بقیه جلوتر نباشد، عقب‌ هم نیست. یعنی مردم می‌توانند تشخیص دهند حتی کلی‌گویی هم چه میزان می‌تواند مبتنی بر برنامه‌ باشد. در مناظره اول مشخص شد پزشکیان بافت سیاسی و فکری متفاوتی دارد و از استقلال نظر برخوردار است و حتی نشان داد اگرچه به عنوان اصلاح‌طلب نامزد شده، اما حتی نسبت به این جناح هم می‌تواند نقد داشته باشد.

جوادی حصار با بیان اینکه برای آوردن مردم پای صندوق، باید به آنان اطمینان دهیم که از آرای‌شان صیانت می‌شود، افزود: تمام گزارشات نشان می‌دهد در این‌ مرحله دست‌اندرکاران انتخابات تلاش بیشتری در جهت صیانت از آرا دارند. لذا از سمت دولت به ما اعلام شده که تمام‌ تلاش خود را برای انتخابات آزاد و رقابتی می‌کنند و ما هم بنا نداریم نسبت به این هدف آنان شک کنیم و اعلام کردیم که هر کاری از ما بربیاید برای برگزاری انتخابات آزاد و سالم انجام می‌دهیم.

وی ادامه داد: ما در حال تلاشیم تا به شکلی مسالمت‌آمیز به مردم بگوییم رای دادن بهتر از رای ندادن است. اگر فردی نسبت به سیاست‌های فعلی معترض است، باید با رای خود فردی را انتخاب کند که مخالف این سیاست‌هاست. قطعا پزشکیان اجازه نخواهد داد که عده‌ای اختیارات قانونی او را محدود کنند.

رئیس ستاد مرکزی پزشکیان در خراسان رضوی با بیان اینکه‌ کشور به رویکردی نوین از جنس مدیریت ارائه‌شده توسط پزشکیان نیاز دارد، گفت: حاکمیت پزشکیان را می‌شناسد و چشم‌بسته در مورد تایید صلاحیت او تصمیم نگرفته و می‌داند او عاشق این کشور و ملت است، صریح صحبت می‌کند، در مواجهه با منتقدین شجاعت دارد و پاکدست است.

جوادی حصار در پاسخ به سوالی در مورد گشت ارشاد در صورت پیروزی پزشکیان، بیان کرد: قانون اساسی تاکید دارد که هیچ کس در کشور حق ندارد قانونی را وضع کند که به بهانه امنیت ملی، آزادی‌های مصرح در قانون اساسی را از مردم سلب کند. لذا نباید قانونی وضع شود که با قانون اساسی در تضاد است. به جز مجلس، هیچ مرجعی از جمله شوراهای عالی حق قانون‌گذاری ندارد.

وی عنوان کرد: ممکن است پزشکیان در دولت خود مسیری را هموار کند که خودش نتواند از آن استفاده کند، اما مسیری آماده را تحویل دولت‌های بعدی می‌دهد. باید بسترهای توسعه را بسازیم‌. ما می‌توانستیم تبدیل به هاب پروازی منطقه شویم، اما اکنون می‌بینیم هیچ پروازی از آسمان ایران عبور نمی‌کند. این‌ها نشان می‌دهد بستر توسعه در کشور به میزان قابل قبولی فراهم نشده است. دولت پزشکیان در پی ایجاد این بسترهاست.

رئیس ستاد مرکزی پزشکیان در خراسان رضوی در مورد رویکرد پزشکیان با مسئله آقازادگی، گفت: در این مورد رفتار پزشکیان با فرزندان خود را ببینید. ایشان علی‌رغم حضور در مناصبی نظیر وزارت و نمایندگی مجلس، هیچ رانت و ویژه‌خواری برای فرزندانش قائل نشد.

جوادی حصار همچنین در پاسخ به سوال دیگری در مورد لغو سخنرانی امروز دکتر ظریف در دانشگاه فردوسی، گفت: هیچ مانعی برای این برنامه ایجاد نشده بود و دلیل لغو این سخنرانی، بروز ناهماهنگی در برنامه‌های دکتر ظریف بود.

رئیس ستاد مرکزی پزشکیان در خراسان رضوی در پاسخ به سوالی در مورد برنامه پزشکیان برای جلب آرای خاکستری، بیان کرد: بخشی از آرای خاکستری متمایل به سیاه اند و با برنامه‌های تبلیغاتی تصمیم به رای نمی‌گیرند. ما همین که این بخش را وارد حوزه گفت‌وگو کنیم، برنده هستیم. بخش دیگری از قشر خاکستری که صرفا از برخی عملکردها ناراضی اند، با گفت‌وگوهای انجام‌شده در حال روشن شدن هستند.

انتهای پیام

نظر شما