شناسهٔ خبر: 67286788 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

جوادی حصار در ستاد جبهه اصلاحات:

اگر حامیان براندازی را به حوزه گفتمان‌سازی بیاوریم برنده‌ایم

مشهد- رییس ستاد مرکزی مسعود پزشکیان در خراسان رضوی گفت: باید مردم را به سمت انتخابات پرشور هدایت کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، محمد صادق جوادی حصار عصر پنجشنبه در نشست خبری که در ستاد مرکزی جبهه اصلاحات خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: باید مردم را به سمت انتخابات پرشور هدایت کنیم و در پاسخ به این سوال که چرا باید در انتخابات شرکت و به کاندیداهای منتخب خود رأی دهند، به آنها کمک کنیم.

رئیس ستاد مرکزی مسعود پزشکیان در خراسان رضوی ضمن تاکید بر گفت‌وگوی سالم و جهت‌دار و رسانه‌ای ابراز کرد: رویکرد آقای پزشکیان در عرصه دیپلماسی این است که ما باید با جهان رابطه منطقی و مبتنی بر منافع ملی داشته باشیم یعنی نه باج بدهیم نه باج بگیریم و این مساله را با انتخاب آقای ظریف به عنوان مشاور و وزیر امورخارجه اعلام کردند.

هدف، تنش زدایی در عرصه فرامنطقه ای است

وی با اشاره به اینکه آقای پزشکیان با هدف تنش زدایی در عرصه فرا منطقه‌ای به میدان آمده است، گفت: نگاه او دیپلماسی روشن و شفاف است. رویکرد کلی ما در امور خارجه تنش زدایی و حفظ اقتدار کلی در جهان است.

جوادی حصار با اشاره به اینکه باید از درون انحصارطلبی و رانت‌خواری و اقتصاد خصولتی را بشکنیم و به مردم بسپاریم، افزود: اقتصاد ما باید مبتنی بر منافع ملی باشد.

عدالت محوری در حوزه اقتصاد

رئیس ستاد مرکزی مسعود پزشکیان در خراسان رضوی به برنامه‌های اقتصادی این نامزد چهاردهمین دوره ریاست جمهوری اشاره کرد و گفت: برنامه ما در حوزه اقتصاد داخلی، عدالت محوری است و برای رسیدن به این شرایط باید رانت‌خواری در هر بخشی حذف شود. جهت‌گیری ما، اقتصاد بدون تنش، تولیدی و مناسباتی است.

پزشکیان نقدهای وارد بر اصلاح طلب‌ها را پذیراست

وی در پاسخ به پرسشی در خصوص تحلیل شما از مناظره اول و میزان رغبت مردم به آقای پزشکیان چیست، گفت: در چهار دقیقه اول مناظره، تنها چشم‌انداز و کلی‌گویی کاندیداهای ریاست جمهوری مطرح شد و همانگونه که شاهد بودید آقای پزشکیان بافت منسجم فکری، فرهنگی و سیاسی داشته و نقدهای وارد بر اصلاح‌طلبان را نیز می‌پذیرد.

جوادی‌حصار با اشاره به اینکه صحت و دقت در برگزاری انتخابات، پیش نیاز مشارکت مردم در انتخابات است، افزود: دست اندرکاران در عرصه انتخابات تصمیم گرفتند تلاش کنند و اطمینان برای مردم ایجاد کنند. از سوی دولت مستقر به ما اعلام شده که تمام تلاشمان را برای انتخابات آزاد و رقابتی می‌کنیم.

رئیس ستاد مرکزی مسعود پزشکیان در خراسان رضوی افزود: تمام همت خود را گذاشتیم که به جوانان و خانواده بگوییم و به صورت مسالمت‌آمیز آنها را متقاعد کنیم که رأی دادن بهتر از رأی ندادن است. اگر معترض به شیوه گشت‌ارشاد هستید به نماینده‌ای که رویکردی موافق با نظر شما دارد رأی بدهید، در غیر این صورت آن طیفی که موافق گشت‌ارشاد هستند می‌روند رأی می‌دهند و کاندیدای آنها رئیس‌جمهور می‌شود.

وی گفت: اگر عده‌ای بخواهند آقای پزشکیان را به قول آقای خاتمی به تدارکات‌چی تبدیل کنند، او از تمامی امکانات خود استفاده می‌کند که چنین نشود.

جوادی حصار در پاسخ به سوالی در خصوص اینکه آیا شورای نگهبان آقای پزشکیان را برای بالا بردن سطح مشارکت تأیید صلاحیت کرده است، عنوان کرد: من باور دارم آقای پزشکیان رئیس‌جمهور برازنده این منظومه سیاسی داخلی و خارجی است. من تصور می‌کنم حاکمیت به منش و مرام و اعتقاد او آشنایی دارد.

رئیس ستاد مرکزی مسعود پزشکیان در خراسان رضوی بیان کرد: نظام جمهوری اسلامی آقای پزشکیان را می‌شناسد و چشم بسته ایشان را تأیید نکرده است. نظام می‌داند پزشکیان، مردی دلداده مردم و پاکدست بوده و برای آوردن پزشکیان قمار نکرده است.

هیچ کس حق ندارد به بهانه امنیت ملی و شرعی و قانونی آزادی‌های مطرح شده را سلب کند

وی در پاسخ به سوالی در خصوص نگاه پزشکیان به قانون عفاف و حجاب گفت: قانون اساسی شفاف می‌گوید مردم آزادند و هیچ مرجعی جز مجلس حق قانون‌گذاری ندارد. در اصل ۹ قانون اساسی به مسئله امر به معروف و نهی از منکر اشاره شده و هیچ کس در کشور حق ندارد به بهانه امنیت ملی و شرعی و قانونی آزادی‌های مطرح شده را سلب کند.

جوادی حصار اظهار کرد: مساله امر به معروف و نهی از منکر جزو فروع ماست و همه مجتهدین معتقدند اگر امر به معروف و نهی از منکر از جانب ناهی موجب مفسده شود هیچ وجوب شرعی ندارد.

رئیس ستاد مرکزی مسعود پزشکیان در خراسان رضوی خاطرنشان کرد: اگر قرار باشد در کشور یک نظر فقهی اعمال شود از سوی رهبری است. قرار نیست کشور ملوک و طوایفی اداره شود امام جمعه شهری تعیین کند که موسیقی و کنسرت برگزار نشود. نظر فقهی رهبری در تمام کشور یکسان است و هیچ یک از نمایندگان ولی فقیه نمی‌توانند برای خود قانون‌گذاری مجزا کنند.

وی گفت: ترن توسعه در کشور در سرازیری است. ما هنوز نتوانستیم عمده‌ترین مسیر ترانزیتی خود را توسعه و گسترش دهیم.

صنعت گردشگری جایگزین نفت

جوادی حصار با اشاره به اینکه اگر می‌خواهید توسعه پیدا کنید یکی از راه‌ها، گشایش درهای کشور به روی گردشگران خارجی است، افزود: اگر گشایش‌هایی ایجاد شود تا گردشگران خارجی به ایران سفر کنند، از صنعت گردشگری می‌توانیم جایگزین نفت ایجاد کنیم.

گفتگو؛ راه حل دعوت قشر خاکستری به عرصه انتخابات

رئیس ستاد مرکزی مسعود پزشکیان در خراسان رضوی گفتگو را راه حل دعوت قشر خاکستری به انتخابات عنوان کرد و افزود: آرای خاکستری دو دسته کمرنگ و پررنگ است. باید با قشر خاکستری کمرنگ‌تر که به واسطه عملکرد این دولت و وعده دولت دیگر ناراحت هستند گفتگو کنیم و اگر بتوانیم قسمت پر رنگ را از حوزه براندازی به حوزه گفتمان‌سازی بیاوریم، ما برنده‌ایم.

وی به زمان حضور این کاندیدا در مشهد اشاره کرد و گفت: آقای پزشکیان در ۶ تیر ماه به مشهد می‌آیند و در سالن شهید بهشتی با مردم دیدار می‌کنند.

جوادی حصار در خصوص علت لغو برنامه ظریف در دانشگاه فردوسی بیان کرد: اتفاق خاصی نیفتاده و تنها یک ناهماهنگی صورت گرفته و امیدواریم بتوانیم ایشان را به مشهد دعوت کنیم.

نظر شما