شناسهٔ خبر: 67282080 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۲هزار و ۱۰ روستای آذربایجان‌غربی از آب سالم و پایدار بهره مند هستند

ارومیه - ایرنا - مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌غربی با اشاره به پوشش ۸۷ درصدی جمعیت روستایی استان گفت: در حال حاضر ۲هزار و ۱۰ روستای آذربایجان‌غربی از آب سالم و پایدار بهره مند هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا محمد اشرفی روز پنجشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه افزود: همچنین در ۴۸ شهر آذربایجان غربی نزدیک به ۱۰۰ درصد جمعیت شهری استان از این خدمت برخوردار هستند.

وی بیان کرد: با توجه به بارش های مطلوب سال آبی جاری، در توزیع آب مشکلی در استان وجود ندارد ولی در زمینه مصارف غیرمتعارف مشکلاتی وجود دارد و انشعابات غیر مجاز در روستاها و در خارج از حریم روستاها چالشی است که مانع ارائه خدمات مطلوب می شود.

وی با اشاره به اینکه احداث شبکه های آب و فاضلاب و توسعه این بخش مورد توجه است، اضافه کرد: ۲۳ خیّر آبرسان در هشت شهرستان با ۱۱۰ میلیارد ریال هزینه کرد در کنار این شرکت در توسعه شبکه های روستایی و تامین آب پایدار فعالیت می کنند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی با بیان اینکه یک خیّر برای آبرسانی به روستاها با این شرکت قرار داد منعقد کرده است، ادامه داد: مقرر شده ۸۰ میلیارد ریال توسط این خیر برای تامین آب پایدار ۶۷ روستا هزینه شود.

اشرفی با اشاره به اینکه طی سه سال گذشته ۴۵ هزار نفر به تعداد مشترکان آب در آذربایجان غربی اضافه شده است، اظهار کرد: با جذب خیّران و تامین آب ۱۶۶ روستا، ۱۱۱ میلیارد ریال جذب مشارکت در سه سال گذشته محقق شده است.

وی گفت: هدف گذاری امسال برجذب ۱۰ هزار مشترک است که بیش از ۳۰ هزار نفر از عواید این خدمات بهره مند می شوند.

آغاز اجرای طرح ارومیه شهر حساس به آب

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی در زمینه فرهنگ سازی و اطلاع رسانی در زمینه مصرف صحیح آب نیز بیان کرد: برنامه ریزی برای تغییر رفتار مصرف کنندگان شهری با عنوان ارومیه شهر حساس به آب در دست اقدام است.

اشرفی با اشاره به اهداف اجرای این طرح افزود: آگاهی و اطلاع رسانی به شهروندان درباره مدیریت مصرف آب از روشهای گوناگون، شناسایی ذینفعان و برقراری ارتباط با آنان با ایجاد فضای گفت و گو و تعامل اجتماعی در زمینه مسایل آب شهری، ایجاد فضای گفت و گو و تعامل اجتماعی در زمینه مسایل آب شهری از مواردی است که در اجرای این طرح پیگیری خواهد شد.

وی ادامه داد: افزایش سرمایه اجتماعی و ایجاد ارتباط میان همه فعالان، کنشگران، ذی نفعان، سیاستگذاران شهر از طریق چرخش اطلاعات و دانش آبی در میان جامعه و دولت از دیگر اهداف اجرای این طرح است.

به گزارش ایرنا، آذربایجان غربی بیش از ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر جمعیت شهری و حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت روستایی دارد.

نظر شما