شناسهٔ خبر: 67327767 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

افتتاح مدرسه ویژه اتباع

یک واحد آموزشی ویژه دانش‌آموزان اتباع خارجی در دشت زحمتکشان به بهره برداری رسید.

صاحب‌خبر -

مدرسه 12 کلاسه با استانداردهای آموزشی توسط اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری کرمان و با همکاری سازمان پناهندگی نروژی ( NRC ) در منطقه دشت زحمتکشان احداث شد. 

به گزارش روابط عمومی اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری کرمان، روح‌الله خضری‌پور مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری کرمان به‌ همراه مدیران کل آموزش و پرورش و نوسازی مدارس استان در بازدید از روند ساخت مدرسه در منطقه دشت زحمتکشان بیان کرد: با توجه به سکونت اتباع و مهاجرین خارجی در منطقه دشت زحمتکشان بدلیل تامین نیروی کار مورد نیاز این ناحیه صنعتی و کوره‌های آجرپزی، به منظور بهره‌مندی دانش‌آموزان اتباع خارجی از آموزش، ساخت مدرسه در این منطقه در دستور کار قرار گرفت. 

وی عنوان کرد: ایجاد فضای آموزشی در این منطقه موجب کنترل و جلوگیری از تردد در جاده‌ها و کاهش جمعیت مدارس شهرهای اطراف از جمله چترود، زنگی‌آباد و ... می‌شود. 

خضری‌پور افزود: ساخت مدرسه پس از درخواست مردم شهر زنگی‌آباد و در مدت ۹ ماه به مرحله بهره‌برداری رسید و همچنین مقرر شد اداره کل آموزش و پروش استان نسبت به انجام تعهدات خود برای راه‌اندازی مدرسه در مهر ماه اقدام کند. 

گفتنی است، ناحیه صنعتی دشت زحمتکشان با مساحت ۴۹ هکتار در کیلومتر ۱۲ جاده زنگی‌آباد به کاظم‌آباد واقع شده و دارای ۳۶ کوره آجرپزی است که بدلیل عدم استقبال نیروی کار ایرانی، نیروی کار آن از اتباع خارجی تامین شده است. 

نظر شما