شناسهٔ خبر: 67285126 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

بهره مندی دو هزار و ۱۰ روستای آذربایجان‌غربی از آب سالم و پایدار

دو هزار و ۱۰ روستای آذربایجان‌غربی از آب آشامیدنی سالم و پایدار بهره مند هستند.

صاحب‌خبر -

بهره مندی دو هزار و ۱۰ روستای آذربایجان‌غربی از آب سالم و پایدار

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز مهاباد؛ مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌غربی در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به بهره مندی دو هزار و ۱۰ روستای آذربایجان‌غربی از آب آشامیدنی سالم و پایدار گفت: درحال حاضر ۸۷ درصدی جمعیت روستایی استان زیر پوشش قرار دارند.

محمد اشرفی افزود: همچنین در ۴۸ شهر آذربایجان‌غربی نزدیک به ۱۰۰ درصد جمعیت شهری استان از این خدمات برخوردار هستند.

اشرفی اظهارکرد: با توجه به بارشهای مطلوب سال آبی جاری، در توزیع آب مشکلی در استان وجود ندارد اما در زمینه مصارف غیرمتعارف مشکلاتی وجود دارد و انشعابات غیر مجاز در روستاها و در خارج از حریم روستاها چالشی است که مانع ارائه خدمات مطلوب    می شود.

وی، با اشاره به اینکه احداث شبکه‌های آب و فاضلاب و توسعه این بخش مورد توجه است، گفت: ۲۳ خیّر آبرسان در هشت شهرستان با ۱۱۰ میلیارد ریال هزینه کرد در کنار این شرکت در توسعه شبکه‌های روستایی و تأمین آب پایدار فعالیت می کنند.

اشرفی، با بیان اینکه یک خیّر برای آبرسانی به روستاها با این شرکت قرار داد منعقد کرده است، افزود: مقرر شده این خیر ۸۰ میلیارد ریال برای تأمین آب پایدار ۶۷ روستا هزینه کند.

وی ، با اشاره به اینکه درسه سال گذشته ۴۵ هزار نفر به تعداد مشترکان آب در استان اضافه شده است، تصریح کرد: با جذب خیّران و تأمین آب ۱۶۶ روستا، ۱۱۱ میلیارد ریال جذب مشارکت در سه سال گذشته محقق شده است.

اشرفی گفت: هدف گذاری امسال برجذب ۱۰ هزار مشترک است که بیش از ۳۰ هزار نفر از عواید این خدمات بهره مند می شوند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌غربی، در زمینه فرهنگ سازی و اطلاع رسانی در زمینه مصرف صحیح آب هم افزود: برنامه ریزی برای تغییر رفتار مصرف کنندگان شهری با عنوان ارومیه شهر حساس به آب در دست اقدام است.

وی، با اشاره به اهداف اجرای این طرح اضافه کرد: آگاهی و اطلاع رسانی به شهروندان درباره مدیریت مصرف آب از روشهای گوناگون و شناسایی ذینفعان و برقراری ارتباط با آنان با ایجاد فضای گفت و گو و تعامل اجتماعی در زمینه مسایل آب شهری از مواردی است که در اجرای این طرح پیگیری خواهد شد.

 

نظر شما