شناسهٔ خبر: 67284928 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

انشعاب غیرمجاز چالش آبفای آذربایجان غربی/برخورد با۱۵۰۰ انشعا... -

اقتصاد ایران: ارومیه- مدیرعامل آب و فاضلاب آذربایجان‌غربی با اشاره به خسارات ناشی از انشعابات غیر مجاز به شبکه آبرسانی، گفت: طی ۳ ماهه امسال با ۱۵۰۰ انشعاب غیر مجاز آب در استان برخورد شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، محمد اشرفی، ظهر پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: با توجه به بارش‌های مطلوب سال آبی جاری، در توزیع آب مشکلی در استان وجود ندارد ولی در زمینه مصارف غیرمتعارف مشکلاتی وجود دارد و انشعابات غیر مجاز در روستاها و در خارج از حریم روستاها چالشی است که مانع ارائه خدمات مطلوب می‌شود.

وی بیان اینکه از دو هزار و ۸۰۰ روستای استان، دو هزار و۱۰ روستا تحت پوشش شرکتآبفا هستند، افزود: ۹۹.۵ درصد جمعیت شهری و ۸۷ درصد جمعیت روستایی تحت پوشش خدمات شرکت هستند.

اشرفی ادامه داد: اکنون ۶۸ درصد جمعیت شهری تحت پوشش شبکه فاضلاب استان هستند و هیچ پس زدگی فاضلاب ناشی از حجم لوله‌ها در استان گزارش نشده است.

مدیر عامل آبفای آذربایجان غربی با اشاره به افتتاح پروژه‌های حوزه آب شهری در ۷ شهرستان برای آبرسانی به ۱۰۹ هزار خانوار با اعتبار هزینه شده بالغ بر ۱,۳۹۰ میلیارد ریال در استان طی دولت سیزدهم گفت: در این مدت آحاد مشترکین آب استان بیش از ۱۰۱ هزار واحد افزایش یافته است.

وی با اشاره به افزایش ۳۱۵ کیلومتری طول شبکه توزیع آب استان افزود: طول خط انتقال آب استان از ۵۹۶۴ کیلومتر به ۶۲۱۷ کیلومتر رسیده است.

اشرفی ادامه داد: طی دولت سیزدهم ۴۶ حلقه چاه در استان حفر و مخزن ذخیره ۱۸ هزار مترمکعبی در استان احداث شده است.

مدیرعامل آب و فاضلاب استان با اشاره به افزایش حجم تولید آب استان به میزان ۵۶ میلیون مترمکعب نیز گفت: آبرسانی به ۱۴۲ روستا با جمعیتی بالغ بر ۵۶ هزار و ۵۲۳ نفر با اعتبار ۱,۹۲۹ میلیارد ریال طی ۳ سال اخیر انجام شده است.

وی از افزایش ۳۶۶ درصدی اعتبارات مصوب سال گذشته نسبت به ابتدای دولت خبرداد و گفت: مبلغ ۱,۶۳۰ میلیارد ریال از محل تنش آبی اختصاص یافته است.

اشرفی با اشاره به مشارکت خیرین در امر آبرسانی ادامه داد: طی دولت سیزدهم با جذب مشارکت ۲۳ خیر در ۸ شهرستان، آبرسانی به ۱۶۶ روستا با مبلغ ۱۱۱ میلیارد ریال انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه احداث شبکه‌های آب و فاضلاب و توسعه این بخش مورد توجه است، اضافه کرد: ۲۳ خیر آبرسان در هشت شهرستان با ۱۱۰ میلیارد ریال هزینه کرد در کنار این شرکت در توسعه شبکه‌های روستایی و تأمین آب پایدار فعالیت می‌کنند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی با بیان اینکه یک خیر برای آبرسانی به روستاها با این شرکت قرار داد منعقد کرده است، ادامه داد: مقرر شده ۸۰ میلیارد ریال توسط این خیر برای تأمین آب پایدار ۶۷ روستا هزینه شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی در زمینه فرهنگ سازی و اطلاع رسانی در زمینه مصرف صحیح آب نیز بیان کرد: برنامه ریزی برای تغییر رفتار مصرف کنندگان شهری با عنوان ارومیه شهر حساس به آب در دست اقدام است.

اشرفی با اشاره به اهداف اجرای این طرح افزود: آگاهی و اطلاع رسانی به شهروندان درباره مدیریت مصرف آب از روش‌های گوناگون، شناسایی ذی نفعان و برقراری ارتباط با آنان با ایجاد فضای گفت و گو و تعامل اجتماعی در زمینه مسائل آب شهری، ایجاد فضای گفت و گو و تعامل اجتماعی در زمینه مسائل آب شهری از مواردی است که در اجرای این طرح پیگیری خواهد شد.

برچسب‌ها:

نظر شما