شناسهٔ خبر: 67281551 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیرعامل آبفای استان:

برخورد با ۱۵۰۰ انشعاب غیر مجاز آب در آذربایجان‌غربی طی سال جاری

المیرا عسگری زاده

مدیرعامل آب و فاضلاب آذربایجان‌غربی با اشاره به اهمیت آگاه سازی نسبت به خسارات ناشی از انشعابات غیر مجاز به شبکه آبرسانی،اظهار کرد: طی ۳ ماهه امسال با ۱۵۰۰ انشعاب غیر مجاز آب در استان برخورد شده است. 

صاحب‌خبر -

محمد اشرفی، ۳۱ خرداد ماه در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات این اداره کل برگزار شد، با بیان اینکه از ۲۸۰۰ روستای استان، ۲۰۱۰ روستا تحت پوشش شرکت آبفا هستند، افزود: ۹۹.۵ درصد جمعیت شهری و ۸۷ درصد جمعیت روستایی تحت پوشش خدمات شرکت هستند. 

وی ادامه داد: اکنون ۶۸ درصد جمعیت شهری تحت پوشش شبکه فاضلاب استان هستند و هیچ پس زدگی فاضلاب ناشی از حجم لوله ها در استان گزارش نشده است. 

مدیر عامل آبفای استان با اشاره به افتتاح پروژه های حوزه آب شهری در ۷ شهرستان برای آبرسانی به ۱۰۹ هزار خانوار با اعتبار هزینه شده بالغ بر ۱۳۹۰ میلیارد ریال در استان طی دولت سیزدهم گفت: در این مدت آحاد مشترکین آب استان بیش از ۱۰۱ هزار واحد افزایش یافته است. 

وی با اشاره به افزایش ۳۱۵ کیلومتری طول شبکه توزیع آب استان افزود: طول خط انتقال آب استان از ۵۹۶۴ کیلومتر به ۶۲۱۷ کیلومتر رسیده است. 

اشرفی ادامه داد: طی دولت سیزدهم ۴۶ حلقه چاه در استان حفر و مخزن ذخیره ۱۸ هزار مترمکعبی در استان احداث شده است. 

مدیرعامل آب و فاضلاب استان با اشاره به افزایش حجم تولید آب استان به میزان ۵۶ میلیون مترمکعب نیز گفت: آبرسانی به ۱۴۲ روستا با جمعیتی بالغ بر ۵۶ هزار و ۵۲۳ نفر با اعتبار ۱۹۲۹ میلیارد ریال طی ۳ سال اخیر انجام شده است. 

وی از افزایش ۳۶۶ درصدی اعتبارات مصوب سال گذشته نسبت به ابتدای دولت خبرداد و گفت: مبلغ ۱۶۳۰ میلیارد ریال از محل تنش آبی اختصاص یافته است. 

اشرفی با اشاره به مشارکت خیرین در امر آبرسانی ادامه داد: طی دولت سیزدهم با جذب مشارکت ۲۳ خیر در ۸ شهرستان، آبرسانی به ۱۶۶ روستا با مبلغ ۱۱۱ میلیارد ریال انجام شده است.

انتهای پیام

نظر شما