شناسهٔ خبر: 67324642 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

فرماندار ملایر: تبیین پیام غدیر یک تکلیف مهم برای همه است

همدان- ایرنا- معاون استاندار همدان و فرماندار ویژه ملایر با بیان اینکه واقعه‌ غدیر نشانه‌ عظمت و جامعیت اسلام است، گفت: عید غدیر عیدالله‌الاکبر و از همه‌ اعیاد بالاتر است و همه ما برای تبیین پیام واقعیت‌های غدیر تکلیف مهمی داریم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ «سلمان اسماعیلی» روز یکشنبه در جلسه هماهنگی ستاد برگزاری مراسم عید غدیرخم در شهرستان ملایر افزود: برگزاری باشکوه مراسم‌های عید غدیر خم وظیفه همگانی است.

وی بیان کرد: عیدی ملت ایران از امیرمومنان (ع) باید خلق حماسه‌ای باشکوه در انتخابات سرنوشت‌ساز هشتم تیرماه و انتخاب یک رئیس جمهور اصلح، ولایت‌مدار و مؤمن به آرمان‌های بزرگ انقلاب اسلامی باشد.

فرماندار ویژه ملایر با تاکید بر اینکه هدف همه ما باید برافراشتن پرچم ولایت باشد، ادامه داد: همه باید در نشر فرهنگ غدیر به هر شکل ممکن تلاش کنیم.

اسماعیلی با قدردانی از هدایت‌های راهگشای و تلاش‌های امام جمعه ملایر در این موضوع مهم، تاکید کرد: عید مبارک غدیر، عید بزرگ خداوند و یکی از مقاطع بسیار مهم و تعیین‌کننده در تاریخ اسلام است و غدیر یک مساله‌ اسلامی است.

وی یادآور شد: طبق هماهنگی‌های انجام شده در روز عید غدیر ۱۱۰ دیگ غذای نذری طبخ و ۱۶ هزار پرس غذا توزیع و ۷۰ غرفه توزیع نذری و فعالیت‌های فرهنگی و مراسم جشن متمرکز در پارک سیفیه ملایر برپا می‌شود و تمام توان و مجموعه این شهرستان در این امر مهم پای کار خواهد بود.

فرماندار ملایر: همه برای تبیین پیام غدیر تکلیف داریم

برگزاری ختم قرآن به شکرانه ولایت حضرت علی(ع) در ملایر

مدیر اداره تبلیغات اسلامی ملایر نیز از برگزاری برنامه‌های مختلف در ایام غدیر در این شهرستان خبر داد و گفت: به شکرانه ولایت حضرت علی(ع) مراسم ختم قرآن کریم همزمان با دهه امامت و ولایت در این شهرستان برگزار می‌شود.

حجت الاسلام "روح‌الله رستمی" افزود: برگزاری محافل انس با قرآن و برنامه‌های فرهنگی، قرآنی و کرسی تلاوت قرآن کریم در مساجد و حسینیه‌ها و موسسه‌های قرآنی از دیگر برنامه‌های ایام دهه ولایت و امامت در ملایر است.

وی با اشاره به برگزاری مسابقات مختلف فرهنگی در ایام غدیر به همت خانه‌های قرآن، بیان کرد: اعزام قاری به برنامه‌ها و جشن‌های غدیر، تهیه و توزیع کمک‌های مؤمنانه بین نیازمندان، از سوی مراکز قرآنی و برگزاری مسابقه کشوری «همراه با نور ولایت» با موضوع خطبه‌های نهج‌البلاغه از دیگر برنامه‌های این ایام است.

مدیر اداره تبلیعات اسلامی ملایر همچنین به افتتاح و برگزاری کلاس‌های تابستانی قرآنی در آستانه عید غدیر و هفته تبلیغ و اطلاع‌رسانی اشاره کرد و افزود: این کلاس‌ها در ۱۵ رشته شامل روخوانی، روان‌خوانی، حفظ، صوت و لحن، تجوید، نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه، نقاشی و خوشنویسی، آشنایی و انس کودکان با قرآن برگزار می‌شود.

حجت الاسلام رستمی گفت: با توجه به فعالیت ۳۴ خانه قرآن و چهار مؤسسه قرآنی زیر نظر اداره تبلیغات اسلامی، برنامه‌های قرآنی و آموزشی فرهنگی و هنری نیز در کلاس‌های قرآن برای علاقه‌مندان برگزار می‌شود.

فرماندار ملایر: همه برای تبیین پیام غدیر تکلیف داریم

طبخ ۱۱۰ دیگ غذا به مناسبت غدیر خم در ملایر

رییس شورای هیات مذهبی شهرستان ملایر نیز از طبخ ۱۱۰ دیگ غذا به مناسبت جشن بزرگ غدیر در این شهرستان خبر داد و گفت: همزمان با عید سعید غدیر خم و تاکید روایات بر اطعام این روز بزرگ، تعداد ۱۱۰ دیگ غذا طبخ و در مناطق حاشیه شهر و کم‌برخوردار توزیع خواهد شد.

"سیدجلال موسوی" با بیان اینکه این اقدام بزرگ به همت شورای هیات مذهبی ملایر و با همکاری گروه‌های جهادی، هیات مذهبی، مساجد و با مساعدت و کمک‌های خیرین و مردم برگزار می‌شود، ادامه داد: در شب و روز عید باشکوه غدیرخم بیش از ۱۰۰ هیات مذهبی مراسم‌های جشن و سخنرانی برگزار می‌شود که در این مراسم‌ها مسابقات فرهنگی و قرآنی برگزار و به برندگان جوایز ارزنده‌ای اهدا خواهد شد.

وی اظهار کرد: هیات‌های مذهبی خواهر و برادر این شهرستان در جشن یک کیلومتری غدیر که توسط ستاد مردمی غدیر ملایر تدارک دیده شده، با برپایی غرفه‌های متعدد و متنوع فرهنگی و مذهبی، مشارکت چشمگیری خواهد داشت.

موسوی استقبال مردم از جشن‌های عید غدیر را بی‌نظیر دانست و گفت: شور و شوق جشن‌های مذهبی به طور ویژه عید غدیر هر سال نسبت به سال گذشته بیشتر می‌شود و این نشان از ارادت مردم به خاندان اهل بیت(ع) دارد.

نظر شما