شناسهٔ خبر: 67327733 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تداوم ناپایداری‌های جوی و بارش‌های رگباری فصلی در استان اردبیل

اردبیل- ایرنا- اداره‌کل هواشناسی استان اردبیل در اطلاعیه‌ای از تداوم ناپایداری‌های جوی و بارش‌های رگباری فصلی در نقاط مختلف این استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، اداره‌کل هواشناسی استان اردبیل روز یکشنبه به نقل از اداره پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطره وضع هوای این اداره‌کل اعلام کرد: بر پایه آخرین خروجی مدل‌های عددی پیش‌بینی وضع هوا با تداوم فعالیت متناوب سامانه بارشی تا پایان هفته جاری جو استان در بیشتر نقاط به ویژه مرکز و جنوب استان ناپایدار پیش‌بینی می‌شود.

بر اساس این اطلاعیه، اوج فعالیت این سامانه بارشی بعد از ظهر و عصر فردا، دوشنبه (چهارم تیرماه) در مناطق مرکزی و جنوبی استان اردبیل و نیز شهرستان‌های گرمی و انگوت دور از انتظار نیست.

همچنین در این اطلاعیه آمده است: در پاره‌ای اوقات به ویژه بعد از ظهر تا شب در برخی از نقاط شاهد افزایش میزان ابرناکی، وزش تندبادهای لحظه‌ای، رگبار و آذرخش خواهیم بود و با توجه به نوع بارش‌های رگباری همراه با ناپایداری‌های فصلی و محلی در برخی مناطق مستعد سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی، آبگرفتگی معابر، بارش تگرگ و اصابت صاعقه احتمال می‌رود.

در بخش دیگری از این اطلاعیه عنوان شده است: تغییرات دمایی تا روز چهارشنبه (۶ تیرماه) قابل توجه نخواهد بود ولی از روز پنجشنبه (هفتم تیرماه) با تقویت جریان‌های مرطوب خزری و وزش بادهای شرقی گاهی تند تا به نسبت شدید، ضمن پایین آمدن کف ابر و رخداد مه و کاهش نسبی دمای هوا در تمامی شهرستان‌های استان رخ خواهد داد.

در ادامه اطلاعیه نیز با اشاره به احتمال اختلال و تاخیر در پروازهای فرودگاه اردبیل در روز پنجشنبه، رعایت هشدار سطح زرد شماره ۱۱ و هشدار سطح نارنجی شماره هشت اداره‌کل هواشناسی استان به شهروندان توصیه شده است.

آسمان اردبیل در حال حاضر به طور کامل ابری و دمای هوا ۱۸ درجه سانتی‌گراد بالای صفر است.

نظر شما