شناسهٔ خبر: 67282057 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین:

جشن بزرگ غدیر در قزوین برگزار می‌شود

مهسا گنجه‌فرد

مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین گفت: جشن بزرگ غدیر در قزوین و شهرستان‌ها با همت مجموعه‌های مردمی از ساعت ۱۶ الی ۲۲ در خیابان شهدا برگزار خواهد شد؛ تاکنون بیش از ۷۰ موکب اعلام آمادگی کرده‌اند و خدمات پذیرایی، تبیینی، آموزشی و تبلیغی نیز در این جشن ارائه خواهد شد.

صاحب‌خبر -

حجت‌الاسلام و المسلمین یوسف پورآرین در نشست خبری با اصحاب رسانه که پنجشنبه ۳۱ خرداد در سازمان تبلیغات اسلامی قزوین برگزار شد، اظهار کرد: جهاد تبیین یک فریضه فوری و قطعی است و یکی از مخاطبان این جریان نیز مجموعه تبلیغات اسلامی محسوب می‌شود.

پورآرین بیان کرد: مجموعه تبلیغات اسلامی در یک نگاه تحولی چند اولویت را از جمله شبکه‌سازی در حوزه بانوان، توانمندسازی بانوان در راستای کنشگری در امر جهاد تبیین با ایجاد رویدادهای متنوع از جمله رویداد «بانوی مجاهد» که یک رویداد در راستای توانمندسازی بانوان فعال با محوریت جهاد تبیین است را در دستور کار قرار داد.

وی در خصوص شبکه «بانوان مجاهد» گفت: هم اکنون بیش از ۵۰۰۰ بانو در سطح استان در شبکه بانوان مجاهد فعال هستند و در راستای جهاد تبیین فعالیت می‌کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین تصریح کرد: برگزاری رویداد بانوی مجاهد از جمله رویدادهایی است که به مناسبت هفته تبلیغات اسلامی در سطح استان و شهرستان‌های قزوین برگزار می‌شود و برای این رویداد موضوعاتی چون مشارکت حداکثری و انتخاب اصلح در دستور کار قرار گرفته و این رویداد برای تقویت کنشگران بانو انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: یکی از اقدامات تحولی سازمان تبلیغات ایجاد شبکه کنشگران دختر تحت عنوان شبکه دختران حاج قاسم است که تاکنون بیش از ۲ هزار دختر را در این شبکه ساماندهی و چندین رویداد را در این راستا برگزار کرده‌ایم و می‌توانیم بگوییم هم اکنون یک شبکه قوی منسجم از دختران حاج قاسم شکل گرفته است.

برگزاری رویداد «دختران حاج قاسم» و «پسران نوآوین»

پورآرین گفت: به مناسبت هفته تبلیغات اسلامی روز پنجشنبه ۷ تیر ماه رویداد «دختران حاج قاسم» را در سطح شهرستان‌ها اجرا خواهیم کرد ضمن اینکه جشن بزرگ رأی اولی‌ها چهارم تیر ماه نیز برگزار خواهد شد. در حوزه پسران رویداد تقویت شبکه کنشگران پسر تحت «پسران نوآوین» را برنامه‌ریزی کرده‌ایم، در رویدادهای دختران حاج قاسم و پسران نوآوین استان قزوین رتبه یک کشور را از آن خود کرده است.

وی ادامه داد: یک اقدام تحولی دیگری که در نظر گرفتیم ایجاد مرکز رسانه‌ای سازمان تبلیغات استان است چراکه همانطور که لازم و واجب است شبکه سنتی تبلیغی را داشته باشیم ایجاد شبکه جدید در راستای تبلیغات نوین نیز باید مدنظر قرار داشته باشد و هم اکنون بیش از یک سال است که در این راستا معاونت رسانه‌ای تبلیغات استان مشغول به کار شده و مأموریت اصلی آن تبلیغ در رسانه‌ها و فضای مجای، تقویت جبهه فعالان رسانه‌ای و هم‌افزایی با فعالان رسانه در جبهه انقلاب اسلامی است.

این مسئول تصریح کرد: ما مدل برگزاری عزاداری‌ها را از گذشتگان آموخته‌ایم اما مدل برگزاری جشن‌ها را خیلی بلد نیستیم که در این راستا نگاه رو به جلو و نوآورانه در حوزه جشن‌های خیابانی ایجاد شد و جشن غدیر تهران را مدل‌سازی کردیم و سال گذشته برای اولین بار جشن خیابانی غدیر برگزار شد. در سال جاری نیز جشن بزرگ غدیر در قزوین و شهرستان‌ها با همت مجموعه‌های مردمی از ساعت ۱۶ الی ۲۲ در خیابان شهدا برگزار خواهد شد، تاکنون بیش از ۷۰ موکب اعلام آمادگی کرده‌اند و خدمات پذیرایی، تبیینی، آموزشی و تبلیغی نیز در این جشن ارائه خواهد شد.

۵۶ نقطه از مناطق محروم قزوین هدف گذاری شده است

وی در ادامه خاطرنشان کرد: تقویت شبکه امامان محله را نیز در دستور کار داریم و امامانی را برای مناطق آسیب‌پذیر و حاشیه شهر منصوب کرده‌ایم که این امامان در این مناطق با محوریت مساجد و شبکه‌های کنشگر خدمت‍‌گزاری کنند در این راستا نیز ۵۶ نقطه در استان هدف‌گذاری شده است.

این مسئول بیان کرد: یکی از اقدامات رو به جلو شناسایی و توانمندسازی کنشگران حوزه کارهای اجتماعی است که در این راستا نیز رویداد پیشگام را تعریف کردیم، در رویداد پیشگام نظام مسائل استان ارائه می‌شود و گروه‌های جوان و نوجوانان که دغدغه رفع آسیب دارند مسائل را احصا می‌کنند و این امر نیز مدلی از کنشگری است.

پورآرین در پایان اظهار کرد: در حوزه قرآنی نیز یکی از اقدامات طرح «مسطورا» است که در برنامه ریزی سه ساله بنا داریم بیش از ۱۵۰ آیه کلیدی را سطر سطر در زندگی مردم پیاده کنیم؛ نکته دیگر اینکه خط محتوایی محرم سال جاری مبتنی بر اندیشه مقاومت خواهد بود و اطلاعات تکمیلی نیز در آینده اعلام خواهد شد.

انتهای پیام

نظر شما