شناسهٔ خبر: 67485150 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیرکل دفتر خدمات عمومی وزارت صنعت مطرح کرد:

توسعه بازار مشاغل خانگی با فروش محصولات در اصناف مختلف کشور

سید پوریا مسلمی

 مدیرکل دفتر خدمات عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: بازار مشاغل خانگی با فروش محصولات آن‌ها در نانوایی‌ها و سایر اصناف کشور توسعه و رونق می‌یابد.

صاحب‌خبر -

محمدحسین قمری در همایش روز ملی اصناف در بجنورد اظهار کرد: این طرح از هفته گذشته آغاز شد تا فضا برای رونق فروش محصولات مشاغل خانگی بهبود یابد.

وی ادامه داد: این طرح در سایر اصناف نیز تسری می‌یابد تا محصولات مشاغل خانگی و کارگاه های خرد فرصت‌های بیشتری برای فروش داشته باشند.

سخنگوی اتاق اصناف ایران و رئیس اتاق اصناف مرکز خراسان شمالی نیز در این آیین گفت: اصناف و بازاریان یکی از تشکل‌های خاص و کلاسیک هستند که به دنبال حفظ دستاوردها، رفع موانع و حل مشکلات جامعه هستند.

مهدی امیدوار با بیان اینکه اصناف در همه حوزه‌های سیاسی اجتماعی و اقتصادی نقش دارند، افزود: ۳ میلیون و ۵۰۰ واحد صنفی در کشور وجود دارد که با خانواده‌هایشان تقریباً یک سوم جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند.

وی ادامه داد: اصناف ۴۷ درصد از اشتغال کشور و ۱۷ درصد تولید ناخالص ملی را ایجاد می‌کنند و این نشان از اهمیت و ضرورت توجه به آن‌ها دارد.

وی بیان کرد: اصناف در عین حال که به سیاستگذاری‌های اقتصادی دولت‌ها انتقاد می‌کنند اما معتقد هستند که اگر قرار باشد رئیس جمهوری آن‌ها را در سیاستگذاری‌های خرد و کلان دخالت دهد و از مشاوران بازار استفاده کند، باید پشتوانه مردمی بالایی داشته باشد.

امیدوار گفت: تلاش ما این است که رئیس جمهوری انتخاب شود که فضای موجود را به سمت بهبود وضعیت اقتصادی سوق دهد.

انتهای پیام

نظر شما