شناسهٔ خبر: 67282355 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۵۶ امام محله در کاهش آسیب‌های اجتماعی قزوین فعالیت دارند

قزوین - ایرنا - مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت: ۵۶ امام محله در نقاط مختلف استان قزوین در خصوص ترویج تعالیم دینی و کاهش آسیب های اجتماعی فعالیت می‌کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام یوسف پورآرین روز پنجشنبه در نشست خبری به مناسبت سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی اظهار کرد: مجموعه تبلیغات اسلامی علاوه بر مخاطبان هیات‌های مذهبی، جامعه بزرگ قرآنی، مبلغان مذهبی و شبکه امامین خود در یک نگاه تحولی سه اولویت بانوان، نوجوانان و جوانان و همچنین رسانه و فضای مجازی را در دستور کار خود قرار داده است.

وی ادامه داد: سازمان تبلیغات اسلامی استان قزوین رویکرد تحولی خود را در پنج ساله اخیر مبتنی بر حکم رهبری به کار گرفت که ماموریت های این سازمان بر مبنای جهاد تبیبن و فرایض مقام معظم رهبری است.

حجت الاسلام پورآرین بر شبکه سازی در حوزه بانوان استان قزوین تاکید کرد و یادآور شد: توانمند سازی بانوان در امر کنش‌گری جهاد تبیبن با برنامه ها و رویدادهای متنوع طی ۲ سال اخیر قوت گرفته که هم اکنون بیش از پنج هزار زن در شبکه بانوان مجاهد استان فعالیت دارند.

این مسوول ادامه داد: برنامه‌های متنوعی برای شبکه بانوان کنش‌گر مجاهد در قزوین توسط سازمان تبلیغات اسلامی اجرا می شود که امروز نیز رویداد تببین و مناظره با محوریت انتخابات و مساله یابی و حل مساله ویژه بانوان در اداره کل تبلیغات اسلامی استان قزوین برگزار شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین به ابعاد دیگر نگاه تحولی این سازمان پرداخت و بیان کرد: ایجاد شبکه کنشگری دختران تحت عنوان شبکه دختران حاج قاسم با بیش از ۲ هزار دختر سازمان دهی شده و برگزاری چندین رویداد از اقدامات دیگر سازمان تبلیغات اسلامی با رویکرد تحولی بود.

حجت الاسلام پورآرین تصریح کرد: دختران حاج قاسم در بازه سنی متوسطه اول و دوم و در حوزه جهاد تبیبن خدمت رسانی می کنند که چهارم تیرماه سال جاری جشن بزرگ رای اولی ها و هفتم تیرماه نیز رویدادی در قزوین برگزار خواهد شد.

این مسوول تاکید کرد: تشکیل شبکه کنشگری دختران حاج قاسم برای تقویت و توسعه فرهنگ دینی و مذهبی در بین نسل جدید صورت گرفته که همچنین شبکه پسران نوآوین نیز با عضویت بیش از ۲ هزار پسر در مقطع متوسطه اول و دوم در همین راستا شکل گرفت.

حجت الاسلام پورآرین همچنین ادامه داد: ایجاد مرکز رسانه سازمان تبلیغات اسلامی استان قزوین در کنار شبکه سنتی تبلیغی با رویکرد نوین خود وظیفه تبلیغ فرهنگ مذهبی در رسانه ها، ایجاد شبکه کنش‌گران فضای مجازی و هم افزایی با فعالان رسانه در جبهه انقلاب اسلامی را بر عهده دارد که اقدامات ویژه ای نیز توسط این شبکه در دستور کار است.

وی با اشاره به برگزاری جشن‌های مذهبی خیابانی در سطح استان قزوین بیان کرد: برنامه‌های مناسبی در خصوص مدل برگزاری جشن‌های خیابانی با نگاه رو به جلو و نوآورانه برای نشان دادن ایمان مردم و دلدادگی به اهل بیت (ع) توسط سازمان تبلیغات اسلامی استان قزوین تدوین شده تا با مشارکت مجموعه مردمی و بنیاد غدیر بتوانیم جشن‌های شادی را برگزار کنیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین به شناسایی و توانمندسازی کنش‌گران حوزه اجتماعی نیز اشاره کرد و گفت: مجموعه تبلیغات اسلامی در خصوص حل مسایل استانی، رویدادی را تحت عنوان پیشگام تشکیل داده تا نظام مسایل استان به مردم ارایه شود.

حجت الاسلام پورآرین به برگزاری یک رویداد قرآنی نیز پرداخت و توضیح داد: رویداد مستورا نیز در حوزه قرآنی فعالیت می کند که در یک برنامه ریزی سه ساله بیش از ۱۵۰ آیه کلیدی قرآن کریم به مردم ارایه خواهد شد، البته فاز نخست این رویداد رتبه نخست کشوری و در رویکردهای مربوط به بانوان و دختران حاج قاسم و پسران نوآوین نیز رتبه نخست کشوری را کسب کردیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین ضمن اشاره به برگزاری جشن بزرگ غدیر در استان قزوین، خاطرنشان کرد: جشن بزرگ غدیر با همت مجموعه های مردمی از ساعت ۱۶ الی ۲۲ در خیابان شهدا با بیش از ۷۰ موکب آموزشی و تبیینی برگزار خواهد شد.

گفتنی است، این سازمان در یکم تیرماه روز تبلیغ و اطلاع رسانی دینی مصادف با صدور فرمان امام خمینی در سال ۱۳۶۰ تاسیس شد و تا به امروز در راستای حفظ و اشاعه فرهنگ دینی و مذهبی فعالیت دارد.

نظر شما