شناسهٔ خبر: 67282070 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیر کل تبلیغات استان قزوین خبر داد؛

رتبه نخست استان قزوین طرح مسطورا

قزوین- مدیر کل تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت جشن خیابانی غدیر در قزوین برگزار می‌شود و تاکنون ۲۴۰ موکب برای اجرای برنامه در این رویداد اعلام آمادگی کرده‌اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام یوسف پورآرین پیش از ظهر پنجشنبه در نشست خبری که همزمان با سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی در سالن جلسات این سازمان برگزار شد اظهار کرد: امام خمینی در سال ۱۳۶۰ فرمان تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی را صادر کردند و خادمان عرصه تبلیغ در این سازمان گرد هم آمدند.

وی ادامه داد: در سالهای اخیر رویکرد تحولی در سازمان تبلیغات رقم خورده که مبتنی بر حکم رهبر معظم انقلاب برای ریاست سازمان بوده است و این حکم منجر به تولید سند اعتلای سازمان تبلیغات شد؛ مأموریت جدید سازمان با توجه به مطالبات رهبر معظم انقلاب از جمله ورود و عمل به جهاد تبیین بوده است.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان قزوین تبیین کرد: ماموریت سازمان و هر آنچه در این مجموعه انجام میشود در راستای جامه عمل پوشاندن بر جهاد تبیین به عنوان یک اقدام فوری و قطعی است؛ در این راستا علاوه بر مخاطبین قبل از این ایام که مادهین، موسسات قرآنی، هیئت ها، جامعه بلغین و شبکه امامت ما بودند در حال حاضر نوجوانان دختر و پسر، جامعه بانوان و قشر دانشجو نیز مورد توجه و جامعه هدف قرار گرفته اند.

شبکه سازی حوزه بانوان، یک اقدام تحولی بزرگ در سازمان تبلیغات اسلامی

حجت الاسلام پورآرین تصریح کرد: شبکه سازی در حوزه بانوان، توانمند سازی بانوان در کنش‌گری و در عرصه جهاد تبیین با رویداد و برنامه های متنوع در حال انجام است و دو سال است این شبکه تشکیل شده و ما در قالب رویدادهای مختلف از جمله رویداد «بانوی مجاهد» فعالیت میکنیم و در حال حاضر بیش از ۵ هزار بانو در این شبکه در سطح استان قزوین فعالند.

وی گفت: از اقدامات تحولی دیگر ما ایجاد شبکه کنش‌گران دختر در رده سنی متوسطه اول و دوم تحت عنوان «دختران حاج قاسم» بوده است که تا کنون ٢٠٠٠ دختر در این شبکه عضو و فعال شده اند و با ساماندهی، چندین رویداد را در این زمینه برگزار کرده ایم و امروز میتوانیم بگوییم یک شبکه قوی منسجم شکل گرفته است که آماده اند در جهاد تبیین فعالیت میکنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین یادآور شد: ٧ تیر ماه رویداد دختران حاج قاسم را برگزار می‌کنیم و با توجه به اهمیت انتخابات در روز چهار تیرماه همایش بزرگ رای اولی ها را با حضور معاون فرهنگی سازمان تبلیغات کشور و آیت الله عابدینی برگزار خواهیم کرد.

وی توضیح داد: کنش‌گران پسر ما با عنوان «نوآوین» نیز ٢٠٠٠ نفر در رده سنی یاد شده هستند که از موثر ترین شبکه کنش‌گرانند و با نگاه تحولی و رو به جلو فعالیت میکنند، پیشتر سوال میشد که برای نسل جدید در سازمان تبلیغات چه اقدامی برنامه ریزی شده که باید گرفت این دو رویش مهم انجام شده است. خوش‌بختانه در هر دو بخش حائز رتبه اول کشوری شده ایم

فعالیت در دنیای مجازی, اقدامی ناگزیر در تمامی زمینه ها

حجت‌الاسلام پورآرین بیان کرد: اقدام تحولی دیگر ایجاد مرکز رسانه سازمان بوده است، همین طور که لازم است شبکه سنتی تبلیغات مسیر خود را ادامه دهد، شبکه جدید تبلیغ را در برنامه ریزی ها داریم و بیش از یک سال است معاونت رسانه مشغول به کار در سازمان است و مأموریت این شاخه قسمت تبلیغات در رسانه ها و فضای مجازی و تعامل با فعالان عرصه رسانه و نیز ایجاد شبکه کنش‌گران فعالان رسانه و هم افزایی با آنها است.

وی گفت: از نرم افزار مورد نیاز برای نشان دادن تدین مردم مدل برگزاری عزاداری ها است که همواره پر شور و قابل توجه است اما ما برگزاری جشن های چشم گیر را تمرین نکرده ایم، با نگاه نوآورانه ریاست سازمان تبلیغات در حوزه جشن خیابانی مثل جشن غدیر در تهران که سال گذشته برگزار شد، امسال در همه مناطق کشور از جمله همه مناطق استان قزوین جشن شاد همراه با محتوای فرهنگی با همراهی نهاد های فرهنگی، بنیاد غدیر و امام جمعه محترم برگزار میگردد.

حجت الاسلام پورآرین با اشاره به برگزاری جشن غدیر در قزوین گفت: جشن بزرگ غدیر در شهر قزوین در خیابان سپه یا خیابان شهدا برگزار خواهد شد و تا این لحظه ۷۰ موکب اعلام آمادگی برای برگزاری این جشن داشته‌اند و علاوه بر پذیرایی برنامه‌های مختلف فرهنگی در رده‌های سنی مختلف برنامه‌ریزی شده است. گفتنیست ۲۴۰ موکب در سطح استان قزوین در این محور و در روز عید غدیر فعالیت خواهند کرد.

این مسئول مطرح کرد: از نکاتی که در این ایام و پس از شهادت رییس جمهور به آن پرداخته این طرح «چله خدمت» بوده که با ظرفیت شبکه امامان انجام شده و قدم های در راستای خدمت به مردم برداشته ایم.

رویکرد جدید سازمان تبلیغات در عرصه جشن های مذهبی

وی تبیین کرد: تقویت شبکه امامان محله از امور مورد توجه سازمان است، در مناطق آسیب پذیر و حاشیه شهر و مناطق مهم امامانی را منصوب کرده ایم که آنها در آن مناطق با محوریت مساجد و با ایجاد شبکه کنشگر در عرصه تعالیم دینی خدمت میکنند. ۵۶ نقطه در استان شبکه امامت مستقر است و برای رشد این عزیزان رویداد شهید اصلانی و شهید شهرکی برگزار شده است. رسالت اعزام مبلغ هم در مناسبت های مختلف مذهبی به نقاط مختلف هم ادامه دارد.

حجت‌الاسلام پورآرین خاطرنشان کرد: از اقدامات هدفمند ما شناسایی و توانمند سازی کنش‌گران حوزه فعالیت های اجتماعی است و نیز مهم است که این کنشگران در سنین جوانی و دانشجو باشند؛ رویداد پیشگام در این زمینه تعریف شد و در آن نظام مسائل استان ارائه میشود و مجموعه های جوان دغدغه مند مسائل را با حضور اساتید راهنما بررسی و راهکارهای را برای حل آن ارائه میکنند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان قزوین تبیین کرد: از رویدادهای مهم دیگر که باید به آن اشاره کرد رویداد مسطورا است که قرار است در سه سال ١۵٠ آیه کلیدی قرآن به مردم ارائه بشود و در زندگی مردم پیاده شود تا در راستای آن اقدام به کنش‌گری کنند و گفتنی است استان قزوین در فاز اول آن رتبه اول در کشور را کسب کرده است.

وی یادآور شد: حفظ شبکه های ایجاد شده برای ما مهم و جز الزامات است چرا که دامنه کنشگران میتواند در زمینه های مختلف به خروجی بیانجامد.

نظر شما