شناسهٔ خبر: 67325195 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

توسعه روابط بین‌الملل در حوزه سلامت در پایتخت معنوی ایران

توسعه روابط بین‌الملل در حوزه سلامت در دستور دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار گرفته است.

صاحب‌خبر -

توسعه روابط بین‌الملل در حوزه سلامت در پاینخت معنوی ایران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، معاون بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: توسعه روابط بین‌الملل در حوزه سلامت با همکاری دفتر نمایندگی وزارت امورخارجه در شمال شرق کشور در دستور کار قرار گرفته و هم اکنون  پایتخت معنوی ایران  افزایش چند برابری گردشگران سلامت را دارد.دکتر شاپور بدیعی افزود: در یک سال اخیر با توسعه روابط بین‌الملل در حوزه سلامت با همکاری دفتر نمایندگی وزارت امورخارجه در شمال شرق کشور تعاملاتی با  همه کشور‌های منطقه و در حوزه‌های علمی، آموزشی، پژوهشی، بهداشتی، درمانی، دانشجویی و گردشگری سلامت انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه در حوزه ارتباطات و همکاری‌های بین‌المللی در حوزه سلامت برای نخستین بار همکاری مشترکی با کشور دوست و  همسایه ترکمنستان داشته ایم، بیان کرد: با ایجاد زمینه حضور راحت و بی‌واسطه گردشگران سلامت ترکمنستانی در مشهد، آمار‌های ثبت شده حاکی از افزایش چندبرابری این گروه از بیماران در پایتخت معنوی ایران است.

معاون بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: همچنین در این مدت ارتباطات بسیارخوبی با کشور‌های تاجیکستان، افغانستان، عراق، سوریه، لبنان و دیگر کشور‌های همسایه و منطقه و در موضوعات دانشجوی بین‌الملل و گردشگر سلامت ایجاد شده  و این آمادگی وجود دارد تا که در خصوص با کشور‌های مختلف دنیا تفاهم‌نامه همکاری امضا شود.

فعالیت سامانه بین‌المللی سلامت ایران
دکتر بدیعی افزود: با هدف توسعه کمی و کیفی خدمات بین‌المللی حوزه سلامت (سامانه بین‌المللی سلامت ایران)  امسال فعال شده و در این خصوص مشهد که بیشترین آمار  گردشگر سلامت کشور را دارد به عنوان شهر پایلوت این برنامه انتخاب شده است. وی گفت: این سامانه در آینده نیز در  همه نقاط کشور فعال خواهد شد.

معاون بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: برنامه مهم دیگرمان در خصوص تجمیع اطلاعات گردشگران سلامت اجرای برنامه راهبردی در دستور کار قرار گرفته و سامانه‌ای هم طراحی شده  و. همچنین نرم‌افراز داده‌های نظام سلامت در حوزه بین‌الملل هم در حال تدوین و آماده‌سازی است که  با فعالیت این نرم‌افزار شاهد ثبت اطلاعات و داده‌ها در کوتاه‌ترین زمان ممکن خواهیم بود.

نظر شما