شناسهٔ خبر: 67281790 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی:

اعتراضات آزمون دستیاری پیش از صدور کارنامه بررسی شد

تهران- ایرنا- رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی وزارت بهداشت، فرآیندهای رسیدگی به اعتراضات در آزمون دستیاری پزشکی دوره پنجاه و یک را تشریح کرد و گفت: تمام اعتراضات پیش از صدور کارنامه بررسی و اعمال شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از معاونت آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، محمد مهدی نوروز شمسی، با اشاره به فرآیند رسیدگی به اعتراضات آزمون دستیاری گفت: طبق روال تمام آزمون ها، پس از پایان آزمون دستیاری دوره پنجاه و یک، سامانه سنجش به منظور دریافت اعتراضات باز و اعتراضات در مدت مناسب دریافت شد.

وی افزود: پس از دسته بندی مجموع اعتراضات دریافت شده، تمام آنها از طریق دبیرخانه شورای تخصصی در اختیار گروه بورد مربوطه که شامل مجرب ترین اساتید دانشگاهای علوم پزشکی سراسر کشور می باشند و مرجع رسیدگی به اعتراضات هستند قرار گرفت. این اساتید تمام اعتراضات را دقیقا بررسی و مورد رسیدگی قرار دادند.

رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی، افزود: تمام اعتراضات بررسی و به نحو مناسب رسیدگی شد و بعد از رسیدگی به اعتراضات در نهایت، کلید نهایی با توجه به پاسخ های تایید شده در سایت سنجش قرار گرفت. بر اساس آن نیز کارنامه افراد صادر شد.

نوروز شمسی، افزود: تمام فرآیندهای رسیدگی به اعتراضات به نحو مناسب در زمان خود انجام و پیش از صدور کارنامه اعمال شد. همچنین مواردی را که اساتید وارد می دانستند در کلید نهایی اعمال و بر اساس آن کارنامه ها صادر شد.

رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی در پایان تاکید کرد: امسال ۸۰ درصد از شرکت کنندگان آزمون پنجاه و یکم مجاز به انتخاب رشته شده اند که نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرده است.

به گزارش ایرنا، آزمون کتبی پنجاه و یکمین آزمون پذیرش دستیار تخصصی پزشکی ۱۳ اردیبهشت ماه امسال در دانشگاه‌های علوم پزشکی محل آزمون برگزار شد و ۱۲ هزار و ۳۵۸ نفر در این آزمون به رقابت پرداختند. کلید اولیه این آزمون ۱۶ اردیبهشت در سایت مرکز سنجش پزشکی منتشر شد و داوطلبان تا ۱۸ اردیبهشت فرصت داشتند اعتراض خود را به صورت اینترنتی ثبت کنند؛ کلید نهایی آزمون امروز سه شنبه ۲۲ خردادماه در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی منتشر شد.

همچنین در پنجاه و یکمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی پزشکی ۶ هزار و ۴۲۴ داوطلب زن و پنج هزار و ۹۳۴ داوطلب مرد شرکت کردند؛ این آزمون در ۲۹ حوزه امتحانی در دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور به طور همزمان برگزار شد و داوطلبان شرکت کننده قادر بودند در ۲۷ رشته تخصصی در دانشگاه های علوم پزشکی کشور نسبت به انتخاب رشته محل اقدام کنند.

این آزمون در دانشگاه‌های علوم پزشکی اراک، شهرکرد، اردبیل، شیراز، ارومیه، کرمان، اصفهان، کرمانشاه، اهواز، گلستان، بندرعباس، گیلان، بوشهر، لرستان، بیرجند، مشهد، تبریز، مازندران، همدان، زاهدان، شهیدصدوقی یزد، سمنان، قزوین، کاشان، کردستان، قم و دانشگاه‌های علوم پزشکی شهر تهران برگزار شد.

نظر شما