شناسهٔ خبر: 67280752 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

۸۰ درصد از شرکت‌کنندگان آزمون دستیاری پزشکی مجاز به انتخاب رشته شده‌اند

بر مبنای آمارهای اعلام شده از سوی رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی وزارت بهداشت، امسال ۸۰ درصد از شرکت‌کنندگان آزمون آزمون پذیرش دستیار تخصصی پزشکی مجاز به انتخاب رشته شده‌اند که این آمار نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرده است

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا، آزمون کتبی پنجاه‌ویکمین آزمون پذیرش دستیار تخصصی پزشکی صبح پنجشنبه سیزدهم اردیبهشت ۱۴۰۳ در دانشگاه‌های علوم پزشکی محل آزمون برگزار شد و در این آزمون تعداد ۱۲ هزار و ۳۵۸ نفر داوطلب شرکت کرده‌اند.

پنجاه‌ویکمین آزمون پذیرش دستیار تخصصی پزشکی در دانشگاه‌های علوم پزشکی اراک، شهرکرد، اردبیل، شیراز، ارومیه، کرمان، اصفهان، کرمانشاه، اهواز، گلستان، بندرعباس، گیلان، بوشهر، لرستان، بیرجند، مشهد، تبریز، مازندران، همدان، زاهدان، شهیدصدوقی یزد، سمنان، قزوین، کاشان، کردستان، قم و دانشگاه‌های علوم پزشکی شهر تهران برگزار شده است.

کلید آزمون روز یکشنبه شانزدهم اردیبهشت در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی منتشر شد و از ساعت ۰۸:۰۰ یکشنبه شانزدهم اردیبهشت تا ساعت ۲۴:۰۰ سه‌شنبه هجدهم اردیبهشت داوطلبان فرصت داشتند به صورت اینترنتی اعتراض خود را ثبت کنند.

محمدمهدی نوروزشمسی، رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی وزارت بهداشت با اشاره به فرآیند رسیدگی به اعتراضات آزمون دستیاری، اظهار کرد: طبق روال تمام آزمون‌ها، پس از پایان آزمون دستیاری دوره پنجاه‌ویک، سامانه سنجش به منظور دریافت اعتراضات باز و اعتراضات در مدت مناسب دریافت شد.

وی افزود: پس از دسته‌بندی مجموع اعتراضات دریافت شده، تمامی آن‌ها از طریق دبیرخانه شورای تخصصی در اختیار گروه بورد مربوطه که شامل مجرب‌ترین اساتید دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور و مرجع رسیدگی به اعتراضات هستند، قرار گرفت و این اساتید تمام اعتراضات را بررسی و مورد رسیدگی قرار دادند.

رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی وزارت بهداشت با بیان اینکه تمام اعتراضات بررسی و به نحو مناسب رسیدگی شد، خاطر نشان کرد: بعد از رسیدگی به اعتراضات در نهایت، کلید نهایی با توجه به پاسخ‌های تأیید شده در سایت سنجش قرار گرفت و بر اساس آن نیز کارنامه افراد صادر شد.

نوروزشمسی ادامه داد: تمام فرآیندهای رسیدگی به اعتراضات به نحو مناسب در زمان خود انجام و پیش از صدور کارنامه اعمال شد، همچنین مواردی را که اساتید وارد می‌دانستند در کلید نهایی اعمال و بر اساس آن کارنامه‌ها صادر شد.

رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی وزارت بهداشت تاکید کرد: امسال ۸۰ درصد از شرکت‌کنندگان آزمون پنجاه‌ویکم مجاز به انتخاب رشته شده‌اند که این آمار نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرده است.

به گزارش ایمنا، بر اساس اعلام مرکز سنجش آموزش پزشکی زمان انتشار دفترچه راهنمای انتخاب رشته دستیاری تخصصی و انتخاب رشته محل برای داوطلبان مجاز به هفته دوم تیر ۱۴۰۳ موکول شده است.

نظر شما